• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 آبان 1400
کد مطلب : 145885
+
-

عصر جدید در قرنی که گذشت

عرضه فیلم دوم از سریال محبوب « داون‌تاون‌ابی»

پلان
عصر جدید در قرنی که گذشت

آرش نهاوندی- مترجم
تریلر فیلم «داون‌تاون‌ابی: ‌ عصر جدید» انتشار یافت. این فیلم یک درام تاریخی است که به‌عنوان دنباله فیلم «داون‌تاون‌ابی»(2019) ساخته شده است. فیلمنامه هر دوی این فیلم‌ها را جولیان فلوزف، خالق و سناریونویس سریال «داون‌تاون‌ابی» نوشته است. مایکل انگلر، نسخه اصلی فیلم داون‌تاون‌ابی را در سال 2019کارگردانی کرده بود، اما دنباله این فیلم به نام «داون‌تاون‌ابی: عصر جدید» را سیمون کرتیس کارگردانی کرده است. این فیلم قرار است در 18مارس 2022(27اسفند 1400) انتشار یابد.
در فیلم «داون‌تاون‌ابی: عصر جدید» به ادامه مصایب و اتفاقاتی که برای خانواده اشرافی کراولی رخ می‌دهد، پرداخته شده است. در این فیلم همچنین اغلب بازیگران سریال «داون‌تاون‌ابی» ازجمله هیو بونویل، الیزابت مک گاورن، میچله داکری، لورا کارمایکل و جیم کارتر نیز ایفای نقش می‌کنند.
مگی اسمیت، بازیگر نقش ویولت کراولی نیز در فیلم «داون‌تاون‌ابی: عصر جدید» بازی خواهد کرد. در فیلم قبلی «داون‌تاون‌ابی» مشخص شده بود که ویولت کراولی، مادر خاندان اشرافی کراولی به یک بیماری صعب‌العلاج مبتلاست. از بازیگران جدیدی که در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد می‌توان به هیو دنسی، لورا هادوک، ناتالی بای و دومینیک وست اشاره کرد. جزئیات داستان این فیلم هنوز مشخص نیست؛ تنها چیزی که تا‌کنون مشخص شده این است که در دنباله فیلم «داون‌تاون‌ابی» به ادامه داستان فیلم اول پرداخته شده است. در پایان فیلم داون‌تاون‌ابی (2019) خانواده کراولی در حال آماده‌سازی‌ مقدمات پذیرایی از جورج پنجم و ملکه ماری (پادشاه و ملکه وقت بریتانیا) در خانه اشرافی خود، به تصویر کشیده شده‌اند. در این فیلم، عمق دسیسه و فتنه در عمارت اشرافی خاندان کراولی نشان داده می‌شود.

توجه به عصر نو و تغییرات در داون‌تاون‌ابی جدید
جولیان فلوز که نگارش سناریوی سریال‌های «دورانی جدید»، «هنر رقابت در باران» و «هفته من با مارلین» را نیز در کارنامه خود دارد، به‌تازگی گفت‌وگویی درباره فیلم جدید «داون‌تاون‌ابی» با سایت «پیپل» انجام داده و درباره فیلم «داون‌تاون‌ابی: عصرجدید» می‌گوید: دیدن این فیلم حس خوبی به تماشاگران خواهد داد. «داون‌تاون‌ابی: عصر جدید» درباره تغییرات اجتماعی است که در بریتانیای اواخر دهه 1920رخ داد.
پیش‌تر در سریال «داون‌تاون‌ابی» به اتفاقات و رویدادهایی که در فاصله سال 1912تا 1926در امارات کراولی در یورکشایر رخ می‌دهد، پرداخته شده است.
در نخستین فیلم «داون‌تاون‌ابی» نیز محور اصلی داستان، اتفاقاتی است که پس از سال 1926روی می‌دهد. در فیلم «داون‌تاون‌ابی: عصر جدید» به رویدادهای پس از فیلم اول پرداخته می‌شود و درواقع در این فیلم وقایع دوران جدیدی از تاریخ بریتانیا به تصویر کشیده شده است. هرچه سال‌های دهه 1920رو به پایان می‌رود، تغییرات زیادی در دنیا رخ می‌دهد و همه‌‌چیز ازجمله سرگرمی‌ها و وسایل حمل‌ونقل تغییر می‌کند. ما در فیلم «دوان تاون ابی: عصر جدید» به این تغییرات اشاره داریم. در این فیلم به‌دلیل بیماری کنتس ویولت کراولی، که گرداننده اصلی عمارت خاندان کراولی بود، لیدی مری جایگزین وی می‌شود. ما با نشان‌دادن اینکه نسل قدیم خاندان کراولی به آرامی کنار می‌روند و نسل جدیدی از این خاندان در حال ظهور هستند، تلاش داشته‌ایم که به‌طور غیرمستقیم به فرارسیدن دورانی جدید همراه با تغییرات گسترده اشاره کنیم.  درواقع در این فیلم زندگی کراولی‌های داون تاون در آستانه دهه 1930به تصویر کشیده شده. این دهه آغازگر آن چیزی است که ما آن را دنیای مدرن می‌نامیم. اولین فیلم «داون‌تاون‌ابی» 193.82میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد و منتقدان عمدتا نسبت به آن نظرات مثبتی ارائه دادند. هان انگوین، منتقد ایندی‌وایر در آن زمان درباره این فیلم نوشته بود: «داون‌تاون‌ابی» داستانی جذاب همراه با خاطراتی نوستالژیک از دورانی به یادماندنی را روایت کرده است.
در این فیلم به موضوع اصلی و مانیفست سریال «داون‌تاون‌ابی» مبنی بر اینکه هر شخصی در هر سطحی از اجتماع باید خود را در یک دوران در حال تغییر، بازتعریف کند، پرداخته شده است.

  سریال داون‌تاون‌ابی
سریال «داون‌تاون‌ابی» که 2فیلم «داون‌تاون‌ابی»(2019) و «داون‌تاون‌ابی: عصر جدید» (2022) در ادامه داستان آن ساخته شده‌اند، در 6فصل و 52قسمت ساخته و از 26سپتامبر 2010تا 25دسامبر 2015پخش ‌شد. این سریال مورد تمجید منتقدان واقع شد و یک جایزه گلدن‌گلوب در رشته بهترین مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی و یک جایزه پرایم تایم امی نیز دریافت کرد. در این سریال داستان خاندان اشرافی کراولی در فاصله سال‌های1912تا 1926و اتفاقات مهم این دوره که بر این خانواده و جامعه بریتانیا تأثیر گذاشت، روایت شده است. در نخستین قسمت‌های این سریال به غرق شدن تایتانیک و اخبار مربوط به آن پرداخته شده، وقوع جنگ جهانی اول و شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی نیز یکی از وقایع مهمی است که در قسمت‌های اولیه فصل اول «داون‌تاون‌ابی» به تصویر کشیده شده است. در فصل دوم این سریال نیز جنگ‌های استقلال ایرلند که به تاسیس دولت آزاد ایرلند انجامید به تصویر کشیده شده است. در فصل سوم این سریال هم انتخابات عمومی بریتانیا و نخستین تلاش حزب نازی برای کودتا در آلمان که به فرجامی نینجامید، مورد توجه قرار گرفته است. در فصل ششم این سریال به ظهور طبقه کارگر در سال‌های میانی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم در بریتانیا و افول تدریجی طبقه اشراف، پرداخته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید