• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 26 آبان 1400
کد مطلب : 145794
+
-

گرینویچ / رواج پریدن جلوی قطار

در بسیاری از کشور‌های دنیا برخی افراد، خود را جلوی خودرو‌ها می‌اندازند تا حق بیمه دریافت کنند و پولی به جیب بزنند. این روند اما در مجارستان به سمت قطار‌ها چرخش محسوسی داشته است. به گزارش آدیتی‌سنترال، از آنجا که کسی اگر خود را جلوی قطار بیندازد، ممکن است معادل 3میلیون و 200هزار دلار غرامت بگیرد، این اقدام نسبت به یک دهه پیش افزایش داشته است. برای نمونه مرد 54ساله ای به نام سندورسی‌اس، پس از اینکه خود را جلوی قطار انداخت، 2 پایش قطع شد و حالا برای گرفتن این مبلغ وکیل گرفته و به واریز شدن این مبلغ به حسابش نزدیک شده است.


تیک‌تاک علیه تمسخر آنلاین آموزگار‌ها
پس از اینکه برخی آموزگار‌ان در کلاس‌های درس آنلاین مورد تمسخر قرار گرفته بودند، حالا قرار است برخی از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای پیشگیری از بازنشر این ویدئو‌ها، تجهیز شوند. ماجرا زمانی آغاز شد که ویدئوی تمسخر آموزگاری به نام تام راجرز فقط در یکی از صفحه‌های اجتماعی حدود 12هزار بیننده داشت و این فرد از این روند شکایت کرد. حالا قرار است دولت انگلیس قوانینی درنظر بگیرد که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک را موظف به پیشگیری از انتشار این ویدئو‌ها کند. تیک‌تاک به این موضوع واکنش مناسبی نشان داد و این قوانین را پیشاپیش پذیرفت.


پزشک مهاجران
ارسلان عزالدین، پزشک کرد عراقی-لهستانی ۴۰ سال پیش به لهستان رفت و حالا به‌عنوان پزشک مهاجران شهرت یافته است. او در بیمارستان بیلسک پولداسکی در ۴۵ کیلومتری مرز با بلاروس کار می‌کند و حالا باید تیماردار هموطنانی باشد که احتمالا با رؤیای مشابه یک زندگی آرام در اروپا به مرز رسیده‌اند. به گزارش یورونیوز، دکتر عزالدین می‌گوید: «بنابر اطلاعات مدارک رسمی، هیچ‌کدام از بیماران من به بلاروس فرستاده نشده‌اند. آنها یک‌جایی در همین لهستان هستند. اما خیلی‌ها را بر می‌گردانند. این وضعیت عذابم می‌دهد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید