• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 16 آبان 1400
کد مطلب : 144910
+
-

پشت‌خط زن/ نخستین قربانی لیگ

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال
نخستین قربانی از جمع مربیان لیگ‌برتری والیبال، طاهر قره‌داشلی است که بعد از 3باخت صندلی‌اش را از دست داد و بار دیگر عظیم‌ جزیده سکاندار تیم پرطرفدار شهرداری گنبد شد. جزیده پارسال با تعدادی بازیکن که بیشترشان بومی و گمنام بودند، تیمی تشکیل داده بود که غول‌کش لقب گرفت. ولی جزیده در پایان فصل سر دستمزد با مسئولان باشگاه به توافق نرسید و لاجرم تنی چند از بازیکنان این تیم مانند دانش‌دوست و... از این تیم جدا شدند و کار گره خورد. اگر از اول مسئله مشکلی مالی نبود نه قره‌داشلی قربانی می‌شد و نه تیم، بازیکنان توانمندش را از دست می‌داد.

مرافعه نافرجام داوران
نشست نمایندگان 10داور بین‌المللی والیبال با فدراسیون نتیجه نداد. این داوران که حاضر نشده‌اند در بازی‌های این فصل لیگ برتر حاضر شوند و داوری کنند، خواسته زیادی ندارند. آنها می‌خواهند کمیته داوران ترمیم و دستمزد داوران بهتر شود. اما دبیر فدراسیون والیبال آب پاکی را روی دست آنها ریخته و گفته همین است که هست! داوران معترض که سخت روی مواضع خود ایستاده‌اند، می‌گویند از دبیر غیروالیبالی و غیرفنی انتظاری بیش از این نیست. البته که اگر سیاست با کیاست همراه باشد مشکل خیلی خوب حل می‌شود اما در فدراسیون‌های ورزشی همیشه از بالا به پایین نگاه می‌شود و باقی قضایا که همه می‌دانیم.

لیگ و دیگ!
چند سالی است که لیگ والیبال به دیگ جوشانی تبدیل شده است که برای عده‌ای خوب می‌جوشد اما برای والیبال ملی چه عرض کنیم؟ لیگ باید صیقل‌دهنده ملی‌پوشان و پرورش‌دهنده نسل جدید باشد، نسلی که به‌طور معمول از آنها به‌عنوان پدیده یاد می‌شود ولی واقعیت این است که تا اینجای کار این پیکارهای چند صدمیلیاردی حتی پدیده‌ای رو نکرده است. آنچه هم که در رسانه‌ها قید می‌شود نوظهورهایی هستند که چون ناشناخته‌اند، به چشم می‌آیند. پدیده بازیکنی است که می‌تواند والیبال ملی را تحت‌الشعاع قرار بدهد که فعلا چنین پدیده‌هایی ناپدیدند! وگرنه درخشش یکی دو بازیکن در یکی دو بازی خیلی اتفاق مهمی نیست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید