• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 28 آبان 1401
کد مطلب : 177499
+
-

پشت‌‌خط‌زن / حکایت آقای پشت‌خط‌زن

امین اسماعیل‌نژاد پشت خط‌زن تیم ملی این هفته هم برای پاس گرگان بازی نکرد. با اینکه چند ماه از سربازی او مانده است از رفتن به ایتالیا حرف می‌زند. اول فصل بعد از منتفی شدن خروج او از ایران، قرار شد برای پیکان بازی کند اما مجبور شد به پاس برود. هفته‌های پیش هم گفته شد در جام باشگاه‌های جهان امین برای پیکان بازی می‌کند اما قیمت بالا بود و پیکانی‌ها ترجیح دادند از یک پشت خط‌زن لهستانی استفاده کنند؛ رافال فارینا. گفته می‌شود در نیم فصل دوم نیز این بازیکن در اختیار پیکان است. این شرایط اسماعیل‌نژاد را کلافه کرده و می‌خواهد به ایتالیا برود. امیدواریم احساسی تصمیم‌ نگیرد و به بخت خود لگد نزند!

بازنشستگی‌های نزدیک در  والیبال نشسته
قهرمانی تیم والیبال نشسته ایران در جهان دیگر عنوانی تکراری شده است، اتفاقی که چندی پیش دوباره افتاد ولی 4بازیکن این تیم تا پارالمپیک فرانسه مرز ۴۰سالگی را رد می‌‌کنند و این رشته شاید دچار خلأ شود. نداشتن پشتوانه به قدری حاد هست که به چشم همگان بیاید. به‌گفته یکی از بازیکنان سابق، جوانانی که پشت خط تیم ملی ایستاده‌اند، فقط به درد تیم امید می‌خورند. والیبال نشسته ایران در تاریخ این رشته، به‌اندازه یک تیم کامل 12نفره، جایزه انفرادی از مسابقات جهانی گرفته است. هر چند این قهرمانی‌ها و درخشش بازیکنان تکراری است اما هادی رضایی، سرمربی و همه‌کاره والیبال نشسته از همین حالا باید به فکر آینده باشد.

اعتراف رئیس کمیته داوران
رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال که یک پایش در والیبال است و پای دیگرش در والیبال نشسته، بالاخره قبول کرد که داوری‌های لیگ برتر مشکل دارد. از هفته اول لیگ، تیم‌ها به داوری‌ها معترض بودند و حالا فیروزی در گفت‌وگو با یکی از برنامه‌های رادیویی پذیرفته که دو سه مسابقه از لیگ برتر مشکل داوری داشته است. با این حال او هیچ‌ راهکاری برای حل مشکلات داوری نداده است تا تیم‌ها به‌خصوص بخش خصوصی از این بابت بیشتر لطمه نخورند. متأسفانه تعداد داورانی که والیبال بازی کرده باشند، اندک است و بعضی از داوران حاضر در تشخیص خطا و شناخت فضای مسابقاتی این رشته ضعف دارند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید