• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 11 آبان 1400
کد مطلب : 144449
+
-

درخواست فعالان گردشگری از وزیر کار برای ملغی کردن انتخابات انجمن ایران

جمعی از فعالان گردشگری و مدیران آژانس‌های هواپیمایی عصر دیروز با ارسال نامه‌ای به حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از او خواسته‌اند از برگزاری نوبت دوم انتخابات مجمع عمومی و فوق‌العاده انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران جلوگیری کند.
فعالان گردشگری در روزهای گذشته بارها از مدیران وزارت کار درخواست کرده‌اند که به‌دلیل وجود شائبه مهندسی در انتخابات مهم‌ترین و باسابقه‌ترین انجمن صنفی گردشگری ایران از برگزاری این انتخابات به‌صورت مجازی جلوگیری کرده و برگزاری این انتخابات را که قرار است روز شنبه آینده برگزار شود تا بررسی دقیق صلاحیت‌ها و امکان نظارت دقیق بر این انتخابات به تعویق بیندازند.
پیش تر و درست در آستانه برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، هیأت مدیره این انجمن اقدام به اخراج بیش از 30تن از دفاتر منتقد به عملکرد این مجموعه به بهانه نپرداختن حق عضویت کرد که این اقدام با اعتراض اعضای این انجمن مواجه شد.
انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بیش از 60سال سابقه دارد و با حدود یک‌هزار عضو که به‌گفته اعضای اخراج شده، چند صد عضو دیگر به‌دلیل شرایط کرونایی قادر به پرداخت حق عضویت نشده‌اند، پرتعدادترین انجمن صنفی در بخش گردشگری کشور است. فعالان صنعت گردشگری در نامه خود خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن درخواست برای به تعویق افتادن انتخابات این انجمن به‌دلیل وجود شائبه مهندسی و تقلب آورده‌اند: «هفته گذشته جلسه‌ای در حضور مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی برگزار و مقرر شد به‌منظور رفع ابهامات مطروحه، جلسه مشترکی با هیأت مدیره فعلی انجمن برگزار شود، ولی متأسفانه هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفت و بدین وسیله تقاضای دستور فوری ورود مجموعه‌های نظارتی آن وزارتخانه به موضوع را داریم.» فعالان گردشگری در این نامه آورده‌اند: انجمن ایران یک هزار عضو رسمی دارد و طبق اطلاع، بیش از نیمی از اعضا حق عضویت خود را نپرداختند که اسناد مالی موجود در انجمن گواه این ادعا است. اما متأسفانه انجمن، گزینشی و با مهندسی ناشیانه اقدام به حذف تعدادی از اعضای منتقد در آستانه انتخابات به بهانه نپرداختن حق عضویت مربوط به ایام کرونا کرده است. درصورتی‌که در بحران کرونا همه تعهدات مالی در کشور امهال شد؛ بنابراین با عنایت به اینکه انتخابات انجمن قرار است به‌صورت مجازی برگزار شود، تقاضا داریم انتخابات به‌مدت 2‌ماه به تعویق بیفتد تا از تخلف احتمالی جلوگیری شود. فعالان گردشگری از وزیرکار خواستند «به‌منظور کنترل صلاحیت‌ها و نظارت دقیق، دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به جلوگیری از انجام انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در تاریخ 15آبان1400 اقدام قانونی به‌عمل آید.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید