• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144269
+
-

پشت‌خط زن/ فدریکو؛ حرفه‌ای تمام‌عیار

جمشید حمیدی - کارشناس والیبال

هر چند قرار است عنقریب کارلوس آلبرتوی کوبایی هم به جمع خودروسازان پیکان بپیوندد ولی بعد از چند سال که از حضور بازیکنان سرشناسی چون کواچ، ورمیگلوو لوکاس زیگالدو در مسابقات باشگاهی ایران می‌گذرد، چشم دوستداران والیبال به یک والیبال‌باز حرفه‌ای در لیگ ایران روشن شده است. این بازیکن فدریکو پریرا، قطر پاسور تیم ملی آرژانتین است که در تیم شهداب یزد می‌درخشد و در 2 مسابقه اخیر 39امتیاز گرفته است. او که سابقه بازی در لیگ‌های برزیل، اسپانیا و بلژیک را دارد، لیگ ایران را یک لیگ رقابتی، سخت و تماشایی خوانده است. 2 خارجی دیگر شاغل در لیگ ایران یعنی کیل، اهل استونی و بلاگوویچ، قطر پاسور سابق تیم ملی صربستان در تیم فولاد سیرجان به‌تدریج خود را نشان می‌دهند.

وداع با والیبال قهرمانی
احسن شیرکوند، لیبروی سابق تیم ملی و یکی از 2 بازیکن مقاوم والیبال ایران بعد از 27سال حضور در سطح اول والیبال، کفش‌ها را آویخته است. او یکی از جنجالی‌ترین و البته بامعرفت‌ترین بازیکنان ایرانی است که سال‌ها جور مشکلات تیمداری در شهر تاریخی ورامین را نیز کشیده است. شنیده‌ایم شیرکوند به‌زودی در سن 43سالگی به جمع متاهلین هم می‌پیوندد. با کناره‌گیری شیرکوند از لیگ باید دید امیر حسینی دیگر مرد باتجربه والیبال که او نیز بیرون گود مانده، چه تصمیمی خواهد گرفت؟

گره به گره
در شرایطی که 10تن از داوران بین‌المللی حاضر نشده‌اند با فدراسیون همکاری و در لیگ برتر قضاوت کنند، بازار مصاحبه و جبهه‌گیری علیه آنها داغ شده است. رئیس کمیته داوران به جای اینکه پل ارتباطی بین فدراسیون و داوران باشد، تهدید کرده است که از طریق فدراسیون جهانی همه داوران را از گردونه قضاوت خارج می‌کند. به‌نظر می‌رسد ابراهیم فیروزی نمی‌داند اگر فدراسیون کشوری 10داور بین‌المللی خود را به‌دلیل مشکلات صنفی -مشکلاتی که قابل حل و فصل هستند- کنار بگذارد، چه بازخورد بدی در محافل ورزشی، خبری و حتی سیاسی‌اش دارد. به راستی گرهی که با دست باز می‌شود چرا با دندان؟









 

این خبر را به اشتراک بگذارید