• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144160
+
-

خبرها/ تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تهران از دوشنبه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر ساعت طرح ترافیک تهران از ۱۰آبان خبر داد و جزئیات تغییر ساعت این طرح را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی گفت: «با توجه به افزایش حجم ترافیک معابر در یک‌ماه و نیم گذشته، بررسی‌هایی که در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک انجام شده بود، نشان داد یکی از عواملی که باعث ازدحام ترافیک در معابر و نارضایتی مردم شده، بی‌اثرشدن محدودیت‌های طرح ترافیک است.» او ادامه داد: «بر همین اساس تصمیم شورای ترافیک شهر تهران بر این شد که در دو گام ساعات محدودیت طرح ترافیک اصلاح شود. براساس این مصوبه، قرار شد در گام اول از ۱۰آبان‌ماه، ساعت شروع طرح ترافیک از ۸:۳۰ به ساعت ۷:۳۰ صبح اصلاح شود و ساعت پایان طرح ترافیک که حالا ۱۶:۳۰ است، به ساعت ۱۷:۳۰ منتقل شود. این شرایط تا روز اعلام بازگشایی مراکز آموزشی برقرار می‌ماند.»
شفیعی گام دوم تغییر ساعات طرح ترافیک را زمان بازگشایی مراکز آموزشی بیان کرد و گفت: «هر روزی که تصمیم دوستان بر بازگشایی مراکز آموزشی باشد، در همان روز شرایط ترافیکی مجدد اصلاح می‌شود. به این صورت که شروع طرح ترافیک به ساعت۶:۳۰ و پایان آن به ساعت۱۸ در نیمه دوم سال و ساعت۱۹ در نیمه اول سال جابه‌جا می‌شود. البته سایر شرایط و مصوبات اعلامی مربوط به طرح ترافیک تهران، همچنان به قوت خود باقی است.»
او در خاتمه به محدودیت تردد شبانه هم اشاره کرد و یادآور شد: «پیشنهاد شورای ترافیک شهر تهران بر لغو این طرح است. چراکه باعث شده بخشی از سفرهایی که شب‌ها انجام می‌شد، به صبح منتقل شود و همین به ازدحام ترافیکی دامن می‌زند. پیشنهاد لغو منع تردد شبانه تهران کتبا به دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال می‌شود. به‌نظر می‌رسد با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته و حساسیت آن زمان، پروسه لغو آن طولانی نشود.»  

ورود شورای شهر تهران به وضعیت فرونشست‌
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تدوین طرحی برای مهار فرونشست در تهران خبر داد. مهدی عباسی در مورد وضعیت فرونشست در تهران با تأکید بر اینکه وضعیت پل‌ها، معابر و... مدام پایش می‌شود، به ایسنا گفت: «مطالعاتی در مورد وضعیت و روند فرونشست در تهران در گذشته انجام شده است اما قطعا با توجه به حساسیت موضوع، می‌بایست این مطالعات به‌روز‌رسانی شود.» او با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی بحران فرونشست، استفاده مدام از آب‌های زیر‌زمینی است، ادامه داد: «می‌توان با اتکا به موضوع بازچرخانی پساب، بخشی از این مشکل را حل کرد؛ اما لازم است مصرف آب در تهران که متأسفانه از میانگین مصرف جهانی بالاتر است، اصلاح شود و باید با اقدامات فرهنگی که صورت می‌گیرد، مردم روی این موضوع حساس شده و در نحوه مصرف آب تجدیدنظر کنند.» عباسی با تأکید بر اینکه امیدواریم امسال، سال پربارشی برای تهران باشد و لازم است آب باران و آب‌های سطحی را به‌گونه‌ای هدایت کنیم که به لایه‌های زیرین نفوذ کنند نه اینکه راهی فاضلاب شوند، تأکید کرد: «شهرداری تهران مدعی است که با بازچرخانی آب، بخش زیادی از فضای سبز را آبیاری می‌کند اما باید به‌گونه‌ای عمل شود که تمام فضای سبز و نه بخش اندکی، به این روش آبیاری شود تا مجبور به استفاده از چاه‌های جذبی نشویم.»
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: «مسئله فرونشست در کشور و تهران یک مسئله فرابخشی است و باید همه دستگاه‌ها و نه صرفا شهرداری در این خصوص حساس باشند اما ما نیز به نوبه‌خود تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی مدیریت شهری برای حل این بحران بهره ببریم به همین دلیل درصدد تدوین طرحی در مورد وضعیت فرونشست در تهران هستیم تا بتوانیم با کمک کارشناسان و متخصصان، بسته جامعی برای حل بحران فرونشست در تهران تدوین کنیم اما یادمان باشد که حل این مشکل زمانبر است و با تجویز نسخه‌های فوری رفع نمی‌شود اما می‌توان در یک افق زمانی مشخص از این بحران عبور کرد.»

شناساندن دریاچه شهدای خلیج‌فارس به‌عنوان قطب گردشگری
عضو کمیسیون فرهنگی- اجتماعی و رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران از مجموعه فرهنگی- گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس بازدید کرد.
به گزارش همشهری، سیداحمد علوی ابتدا با حضور در جزیره تنب کوچک (مقبره‌الشهدا) با اهدای گل به مقام شامخ شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج‌فارس ادای احترام کرد و در ادامه از بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی- گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس ازجمله پیست دوچرخه‌سواری باغ راه آسمان، ساختمان یگان حفاظت و تصفیه‌خانه دریاچه بازدید کرد. در ادامه این عضو شورای شهر ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده در زمینه نگهداشت و توسعه مجموعه فرهنگی-گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس حضور پررنگ یگان حفاظت در مجموعه را اقدامی مهم دانست و گفت: «یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مجموعه‌های فرهنگی -گردشگری حفظ امنیت گردشگران و شهروندان است که با حضور پررنگ یگان حفاظت در مجموعه فرهنگی-گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس این امر محقق شده است.»  رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران همچنین از دریاچه شهدای خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از دارایی‌های ارزشمند شهر تهران یاد کرد که باید به خوبی از آن نگهداری و به نسل‌های بعدی منتقل کرد. علوی تأکید کرد: «شهروندان باید مجموعه فرهنگی- گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت بشناسند و این امر تنها با تلاش مدیریت شهری و تبدیل این مجموعه به محلی برای گذراندن اوقات فراغت همراه با آرامش روحی محقق می‌شود.» به‌گفته علوی، تهران باید علاوه بر اینکه پایتخت کشور و پایتخت سیاسی محسوب می‌شود، به‌عنوان پایتخت فرهنگی نیز شناخته شود و این موضوع با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود محقق می‌شود.
این بازدید با حضور فریدون رضوی‌کیا، مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، اعضای هیأت مدیره شرکت و اعضای کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران انجام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید