• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 5 آبان 1400
کد مطلب : 143955
+
-

پاسخ قاطع به حملات سایبری

روز گذشته،  سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل به مناسبت آغاز هفته «پدافند غیرعامل» نشست خبری برگزار کرد و هشدار داد که هر کشوری که به ما حمله سایبری کند قطعا با پاسخ قاطع ما روبه‌رو خواهد شد.
 او از توانمندی دفاع پدافندی کشورمان گفت و تأکید کرد که در یک سال گذشته این سازمان 50رزمایش برگزار کرده است؛ یعنی به‌صورت میانگین سازمان پدافند غیرعامل هر‌ماه 4رزمایش در حوزه توانمندی‌هایش برگزار کرده است.
 او در آغاز نشست دیروزش وظیفه سازمان پدافند غیرعامل را رصد تهدیدات و ارتقای توان بازدارندگی کشور دانست و گفت: بروز جنگ سایبری در ترور دانشمندان یکی از اقدامات علیه کشور‌مان است و در ترور شهید فخری‌زاده شاهد بودیم که چگونه ‌ از بستر سایبر برای ترور دانشمندان ما استفاده
 کردند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گسترش ماهواره‌ها و استفاده گسترده آمریکا را تهدید دیگری علیه کشورمان اعلام کرد و ادامه داد: گسترش اینترنت جهانی می‌تواند به‌عنوان حاکمیت جهانی تحت سوءاستفاده آمریکا قرار بگیرد.

بی‌توجهی به سند پدافند زیستی
سردار جلالی در لابه لای مواضعش نقدی هم به دولت دوازدهم کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تهدیدات زیستی گفت: ساختار پدافند زیستی کشور را باز طراحی کردیم اما دولت آقای روحانی به این موضوع بی‌توجهی کرد. پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سند پدافند زیستی را طراحی و ابلاغ کردیم که باید  اجرایی شود.
 رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در حوزه زیستی نیز دولت دوازدهم دستاوردهای پدافند غیرعامل را نادیده گرفت و در شیوع کرونا شاهد این غفلت بودیم.

50برگزاری رزمایش پدافندی در یک سال
وی برگزاری رزمایش برای مقابله با تهدیدات سایبری را یکی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 50 رزمایش برگزار کردیم و بیش از ۳۰۰ محصول و سامانه پدافند سایبری را تولید داخلی کردیم.
 سردار جلالی در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره ادعای ایدی کوهن، خبرنگار صهیونیستی درباره آغاز شمارش معکوس این رژیم برای حمله به ایران، این اظهارات را گزافه‌گویی بدون پشتوانه‌ عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی اگر چنین قدرتی داشت تاکنون این حمله را انجام داده‌بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید