• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137808
+
-

منهای فوتبال/ والیبال ایران دیگر اول آسیا نیست

جایگاه تیم ملی والیبال ایران در رده‌بندی فدراسیون جهانی 4رده‌ پایین آمد. در آخرین رده‌بندی که بعد از بازی‌های المپیک توکیو منتشر شد، ایران در رده دوازدهم قرار گرفت. قبل از شروع لیگ‌ ملت‌های والیبال که خردادماه برگزار شد، تیم والیبال ایران در رده هشتم بود ولی با نتایج ضعیف در این بازی‌ها و با 2 شکست و 2 پیروزی در المپیک، به 4‌رده پایین‌تر رسید. در این رده‌بندی ژاپن یک پله بالاتر از ایران ایستاده است. هم‌اکنون تیم‌های برزیل، لهستان و روسیه ۳تیم اول رده‌بندی هستند.

پاکدامن پشت در وزارت ورزش ماند
علی پاکدامن، یکی از شمشیربازان حاضر در المپیک دیروز برای انجام کاری به وزارت ورزش رفته بود اما مأموران حراست اجازه ندادند که او وارد وزارتخانه شود! پاکدامن به ایسنا گفت: «خودم را به یکی از اعضای حراست معرفی کردم و گفتم علی پاکدامن، ملی‌پوش المپیکی شمشیربازی هستم، گفت من را نمی‌شناسد. بیلبورد خودم را که مقابل ساختمان وزارت ورزش نصب شده بود، نشان دادم ولی باز هم اجازه ورود نداد.»

انتخابی‌ها به تیراندازان ضربه زد
با اینکه تیراندازی در بازی‌های المپیک توکیو مدال طلا گرفت اما نتایج تیم خیلی راضی‌کننده نبود. مدال در تپانچه به‌دست آمد و انتقادات بیشتر از نتایج تفنگ است. ابراهیم اینانلو، سرمربی سابق تیم ملی تفنگ که در المپیک سرمربی تیم ملی اندونزی بود، معتقد است فدراسیون تیراندازی با برگزاری مسابقات انتخابی متعدد، بیش از حد تیراندازان را تحت فشار گذاشت. اینانلو به ایسنا گفته است: «چندین بار به فدراسیون گفتم بحث انتخابی را خیلی پررنگ نکنند و اگر قرار است انتخابی باشد با مربی صحبت کنند دلایلش را بپرسند و بهترین تصمیم را بگیرند.» از نظر اینانلو برگزاری انتخابی‌ها روی ذهن تیراندازان تأثیر منفی گذاشت: «جایز نبود بچه‌ها تحت فشار باشند. با انتخابی‌ها ورزشکاران از نظر روانی به هم ریختند و رقابتی که بین آنها به‌وجود آمد، مخرب بود. در این شرایط ورزشکاران از نظر ذهنی به هم می‌ریزند و نمی‌توانند تمرکز کافی و لازم را در المپیک داشته باشند.» از تیم ۶نفره تیراندازی در المپیک، جواد فروغی به مدال طلا رسید اما ۵تیرانداز دیگر نتوانستند به فینال صعود کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید