• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 12 مرداد 1400
کد مطلب : 137224
+
-

تجهیزات ساخت داخل درخدمت مدیریت‌شهری

با حضور شهردار و مدیران شهری تهران، از پروژه‌های سازمان آتش‌نشانی بهره‌برداری و تجهیزات جدید سازمان مدیریت پسماند رونمایی شد

مراسم رونمایی، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان آتش‌نشانی و تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند ساخت داخل با حضور شهردار تهران برگزار شد. به گزارش همشهری، در این مراسم از دستگاه‌های شست‌وشوی درختان در فصولی که دود امکان تنفس درختان را مختل می‌کند، پمپ‌های غلیظ‌کش که نیاز ورود نیروی انسانی به کانال‌های متعفن و پرگاز را منتفی می‌کند و دستگاه‌های حمل زباله و پسماند و 40کابین ویژه سامانه 137رونمایی شد.
پیروز حناچی در این مراسم گفت: «تجهیزاتی که رونمایی شدند تولید داخل هستند و در زمان کرونا با تغییر کاربری‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند». شهردار تهران با ابراز رضایت از فعالیت‌های حوزه خدمات شهری گفت: «با  توجه به تحریم‌ها، پاندمی کرونا و محدودیت منابع مالی که باعث نارضایتی شهروندان شده است، خدمت‌رسانی معاونت خدمات شهری در سازمان‌های بهشت‌زهرا، میادین میوه و تره‌بار، فضای‌سبز و همچنین حوزه پسماند رضایتمندی مردم را جلب کرده و نمره قبولی می‌گیرد.» افتتاح ایستگاه44آتش‌نشانی در منطقه22 و مرکز اقامتی آموزشی مهستان هم در این مراسم انجام شد و حناچی، شهردار تهران  در پاسخ به این پرسش که تامین تجهیزات آتش‌نشانی برای مدیریت شهری اهمیت داشته یا پیگیری لایحه یکپارچه ایمنی شهری و آتش‌نشانی که 7سال در دولت مانده،  گفت: «اقدام دولت برای مقابله با حوادث در شهرها و بین شهرها اقدامی گسترده بوده است و در جلسات مختلف دولت حضور داشتیم و سعی کردیم با توجه به تجارب خودمان، در این جلسات مؤثر واقع شویم و پیشنهادهایی ارائه دهیم که امکان اجرای عملی لایحه ایمنی به نتیجه برسد.» پیروز حناچی گفت: «جذب نیروی متناسب با آمادگی بدنی بالا و آموزش را جزو لاینفک ماموریت‌های آتش‌نشانی است. در کنار این موارد تجربه و جمع‌بندی تجربیات مهم است و در کنار داشتن امکانات، باید به انتقال این تجربیات توجه کرد.
او گفت: روز یکشنبه هفته جاری استفاده از آتش‌نشانان زن در شهرداری اعلام شد که کاری مهم و یکی از نیازهایی بود که احساس می‌شد.  بعد از حادثه پلاسکو، این نکته مورد توجه قرار گرفت که یکی از تهدیدهای تهران ساختمان‌های بلند است که متناسب با این ساختمان‌ها تجهیزات را فراهم نکرده‌ایم و حتی در شهرسازی‌ نیز به مکان‌یابی این ساختمان‌ها توجه نکرده‌ایم. علاوه بر این چگونگی رفتار ساکنان و شبیه‌سازی‌ خطر برای برج‌های تهران نیز مهم است.»

اقداماتی که برای نخستین‌بار انجام شده‌اند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: «خرید و تکمیل ماشین‌آلات برف‌روبی و لایروبی و تولید ۱۴هزار تن شن و ماسه از تبدیل خاک و نخاله و پسماندهای ساختمانی، اقداماتی هستند که برای نخستین‌بار در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاده است».  صدرالدین علیپوربا بیان اینکه در دوره جدید براساس چالش‌های حوزه مدیریت پسماند مانند جداسازی، تفکیک،کاهش تولید شیرابه‌ها و زباله‌گردی، سعی کردیم با طرح‌ها و نوآوری‌ها اقداماتی انجام دهیم، افزود: «مهم‌ترین این اقدامات طرح کاپ، نصب و طراحی کاور مخازن، استقراردستگاه‌های RVM(خود دریافت پسماند) در ۳۰نقطه، جمع‌آوری پسماند خشک با اپلیکیشن‌ها، استقرار غرفه الکتروکاپ، تولید کمپوست گرانوله و... بوده است».
بهره‌برداری از 3ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران هم در این مراسم با بیان اینکه تعداد مطلوب ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران ۱۴۵ایستگاه است، گفت: «اکنون 136ایستگاه آتش‌نشانی در تهران وجود دارد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به تعداد مطلوب برسیم».  به‌گفته مهدی داوری 3ایستگاه آتش‌نشانی تهران در حال ساخت هستند که حدود 40درصد پیشرفت عمرانی داشته‌اند و تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شوند. او با بیان اینکه در مدت 4سال ایستگاه 44، هشتمین ایستگاه آتش‌نشانی است که بهره‌برداری می‌شود، ادامه داد: «تامین زمین برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی یکی از مشکلات سازمان است که با همکاری شهرداران مناطق و واگذاری زمین از سوی آنها می‌توان این مشکل را رفع کرد».  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در پایان تأکید کرد: «حدود ۲۰۰میلیارد تومان برای ساخت ۳ایستگاه و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم در مدت ۴سال برای به‌روز‌رسانی تجهیزات آتش‌نشانی هزینه شده است».

این خبر را به اشتراک بگذارید