• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 5 مرداد 1400
کد مطلب : 136676
+
-

بازی‌های سخت والیبال در راه است

رئیس فدراسیون والیبال بعد از پیروزی تیم ایران مقابل ونزوئلا ذوق‌زده است اما کارشناسان می‌گویند بازی‌های سخت ایران از چهارشنبه آغاز می‌شود

بازی‌های سخت والیبال در راه است

والیبال ایران به دومین پیروزی‌اش در المپیک توکیو رسید. ایران که در بازی اول لهستان را به سختی شکست داده بود، دیروز صبح در یک بازی یک‌طرفه ونزوئلا را برد اما آیا این دو پیروزی می‌تواند ایران را به صعود امیدوار کند؟ قابل پیش‌بینی بود که ایران کار سختی در مقابل ونزوئلا ندارد. با این حال شکست‌ در لیگ ملت‌ها در مقابل‌ تیم‌هایی مثل استرالیا و آلمان تجربه شده بود تا والیبال ایران قبل از بازی از پیروزی حرف نزند. ایران ونزوئلا را در 3 ست با نتایج 25-17، 25-20 و 25- 18 شکست داد. با پیروزی در این بازی و بردی که ایران در بازی سخت مقابل لهستان به‌دست آورد، این نگرانی وجود دارد که بازیکنان دچار غرور کاذب شوند. به‌نظر می‌رسد فعلا تنها کسی که دچار این غرور شده محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون است: «بعد از لیگ ملت‌ها گفتم هزینه اتفاق دیگری را می‌دهیم که منفعت بیشتری برای ما دارد. بازی و پیروزی در المپیک هدفی بود که در لیگ ملت‌ها دنبال می‌کردیم. همان موقع گفتیم مردم صبوری کنند تا تیم ملی واقعی را در المپیک ببینند.»
اما این 2 بازی می‌تواند ملاک خوبی برای تعیین عیار واقعی والیبال ایران باشد؟ جمشید حمیدی، کارشناس والیبال می‌‌گوید: «شرایط بازی با لهستان فرق می‌کرد. در آن بازی هم لهستان خودش نبود و هم اینکه بازیکنان ایران غیرتی و احساساتی شده بودند. بازی با ونزوئلا هم بازی راحتی بود. بازی و پیروزی‌های ایران در این 2 بازی ارزشمند است اما توان واقعی تیم از چهارشنبه به بعد مشخص می‌شود.» ایران چهارشنبه با کانادا بازی دارد، جمعه با ایتالیا و یکشنبه با ژاپن میزبان. دیروز نه ولادیمیر آلکنو و نه دستیارانش حاضر نشدند درباره بازی‌های آینده و جایگاه احتمالی تیم در المپیک صحبتی بکنند. آلکنو گفت: «من به آینده‌ای دورتر از بازی بعد فکر نمی‌کنم. به یک روز و نیم بعد فکر می‌کنم و بازی‌ای که در پیش داریم. بازی به بازی برنامه‌ریزی می‌کنم.» آلکنو که دیروز یک تصمیم عجیب در بازی گرفته بود، بعد از بازی هم اظهارنظر غیرمنتظره‌ای داشت. او در ست اول بازی به آرمان صالحی لیبروی ذخیره‌اش بازی داد اما موقع تعویض به جای اینکه مهدی مرندی از بازی بیرون برود، آلکنو امیر غفور را بیرون کشید و ایران در لحظات پایانی این ست با 2 لیبرو بازی کرد. سرمربی تیم بعد از بازی هم گفت: «قبل از بازی اصلا حس خوبی به دیدار مقابل ونزوئلا نداشتم. این بازی حتی از مسابقه مقابل لهستان هم برای من سخت‌تر بود.» او بعد از تعجب خبرنگاران گفت شوخی کرده است و از چیزی نمی‌ترسد. بعد از بازی های دیروز در گروه A ژاپن صدرنشین شد.ایران هم در رده دوم قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید