• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 7 تیر 1400
کد مطلب : 134380
+
-

الزام مسئولان به پاسخگویی، فوریتی شد


نمایندگان مجلس دیروز به فوریت طرح «الزام دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی تذکرات کتبی و شفاهی وکلای ملت» رأی دادند. براساس این طرح، دستگاه‌ها مکلف خواهند شد که به‌صورت مکتوب به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان پاسخ دهند. 
به گزارش مهر، در نشست دیروز بهارستان محمد‌رضا صباغیان، نماینده بافق و مهریز به‌عنوان طراح این طرح گفت: یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان، تذکرات کتبی و شفاهی است اما دستگاه‌های دولتی خود را مکلف به این تذکرات نمی‌دانند. 
موسوی لارگانی، نماینده لنجان دیگر موافق طرح نیز گفت: ابزارهای نظارتی مجلس کند شده و حتی سؤال از وزرا نیز خاصیت خود را از دست داده زیرا آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر اینکه وزرای سه‌کارته باید استیضاح شوند، اجرایی نمی‌شود. در ادامه روند بررسی این طرح میرتاج‌الدینی، نماینده تبریز در مخالفت با دو فوریت این طرح، گفت: این طرح متناقض با اصول قانون اساسی است و شورای نگهبان با کلیات آن مخالفت خواهد کرد. محمدمهدی مفتح، نماینده رزن نیز در مخالفت با این طرح تأکید کرد: این طرح مغایر با قانون اساسی است و شورای نگهبان آن را تأیید نمی‌کند. از سوی دیگر، بازبینی کل آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار کمیسیون آیین‌نامه قرار دارد و این موضوعات باید به دقت در کمیسیون تخصصی بررسی شود. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، نمایندگان با ۱۶۶رأی موافق، ۳۵رأی مخالف و ۲رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹نماینده حاضر در مجلس، با دو فوریت این طرح موافقت کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید