• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 11 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129550
+
-

لالیگا؛ داغ‌تر از همیشه

صدرنشینان لیگ اسپانیا انگار تعمدی امتیاز از دست می‌دهند تا رقابت بر سر قهرمانی داغ بماند

لالیگا؛ داغ‌تر از همیشه

عحیب‌ترین لالیگای قرن بیست‌ویکم به نتایج عجیب خود ادامه داد و پس از شکست 2بریک اتلتیکوی صدرنشین مقابل بیلبائو و تساوی بدون گل رئال با بتیس، بارسلونا هم در عجیب‌ترین شکل ممکن و درحالی‌که تنها 2ضربه به‌سمت دروازه‌اش شلیک شد، 2بریک به گرانادا باخت. این اتفاق در حالی رخ داد که بارسا هر 24دیدار قبلی‌اش را از گرانادا برده بود و در سال2021 تنها یک باخت آن هم در ال‌کلاسیکو داشت. این نخستین برد گرانادا در نوکمپ بود. جالب‌تر اینکه بارسا این فصل 14امتیاز در ورزشگاه خانگی‌اش از دست داده و در 2 مسابقه‌ای که بیشترین مالکیت توپ را در این فصل داشته، شکست خورده است؛ 82.1درصد برابر کادیس و 81.9درصد مقابل گرانادا. مولینا در سن ۳۹سالگی مقابل بارسلونا به گل رسید تا به دومین بازیکن مسن تاریخ تبدیل شود که به بارسا گل زده؛ پس از آلفردو دی‌استفانوی فقید در سال۱۹۶۶ در سن ۳۹سالگی.
حالا با این نتیجه فاصله بین تیم چهارم یعنی سویا با صدر جدول به تنها 3 امتیاز کاهش یافته است. سویا- رئال و دیدار اتلتیکو- بارسا برای تعیین قهرمان فصل سرنوشت‌ساز خواهد بود هر چند که 3 تیم بالای جدول در این فصل امتیازاتی را در دیدارهای ساده هم از دست داده‌اند. رونالد کومان هم از زمین اخراج شد و بار دیگر علیه داوری حرف زد و طبق معمول تقصیر را انداخت گردن بازیکنان و به‌ویژه مدافعان تیمش. بدشانسی بارسا این است که درصورت هم‌امتیاز شدن با رئال در پایان فصل به‌دلیل 2 باخت در دیدار رودررو پایین‌تر از این تیم قرار می‌گیرد. آنها بازی رفت را هم به اتلتیکو باخته‌اند و برای داشتن دست بالا درصورت هم‌امتیاز شدن با این تیم، باید مسابقه برگشت را ببرند. والنسیا، اتلتیکو، لوانته، سلتا و ایبار حریفان بعدی این تیم هستند. از ژوئن سال گذشته تا الان بیش از ۱۰‌ماه است که بارسا رنگ صدرجدول لالیگا را ندیده است. نکته امیدوارکننده برای تیم‌های بالای جدول این است که ممکن است از اواخر اردیبهشت طبق پروتکل‌های اعلام شده از 25درصد ظرفیت ورزشگاه‌های خود برای پذیرایی از هواداران‌شان بتوانند بهره ببرند و فشار و حمایت هواداران می‌تواند نتایجی متفاوت را رقم بزند. البته فعلا وزارت بهداشت اسپانیا با این موضوع موافقت نکرده است. مسی در ۳۱بازی این فصل لالیگا 26گل و 9پاس‌گل ثبت کرده اما انگار فایده‌ای نداشته است. صحبت‌ها درباره تمدید قرارداد او ادامه دارد. لاپورتا با وجود بدهی‌های زیاد و خالی بودن خزانه باشگاه می‌خواهد برای جلب رضایت این بازیکن یک ستاره در حد نیمار یا هالند را به نوکمپ بیاورد. پدر مسی هم گفته پسرش نمی‌خواهد در این سن‌وسال نقل‌مکان کند و ترجیح می‌دهد در شهر بارسلون بماند اما باشگاه باید پروژه‌ای قوی برایش تعریف کند. لاپورتا می‌خواهد 2 فصل دیگر او را نگه دارد و سپس به مقصد لیگ آمریکا آزادش کند و بعد از آن تا آخر عمر به‌عنوان سفیر بارسلونا یا در پستی مدیریتی در این باشگاه از او و محبوبیتش بهره ببرد. لاپورتا به‌دنبال اسپانسرهایی است تا 500میلیون یورو به خزانه باشگاه اضافه کند. تعدادی از سرمایه‌گذاران اروپایی در بارسلونا که اوراق قرضه تقریبی 200میلیون یورویی دارند هم توافق کرده‌اند که باشگاه را در برخی بدهی‌های متحمل شده کمک کنند. فعلا دستمزد سالی 73میلیون یورویی مسی هم برای خودش معضلی است؛ البته اگر او باز هم درخواست اضافه حقوق نداشته باشد.

    بازی‌های امروز
ساعت18:45 اتلتیکو در زمین الچه به میدان می‌رود که نباید بازی سختی باشد. رئال هم در غیاب راموس، کارواخال (که فصل را از دست داد)، والورده (که هنوز تست کووید او مثبت است) و لوکاس واسکس و مندی مصدوم و در شبی که قرار است به مودریچ و کروس به‌دلیل خستگی و آسیب‌دیدگی جزئی استراحت بدهد، در زمین خودش با اوساسونا بازی می‌کند. شاید امروز هم اتفاقاتی بیفتد که بارسا و حتی سویا را به لالیگا امیدوار کند. راموس، مندی و والورده ممکن است به بازی چهارشنبه مقابل چلسی برسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید