• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آذر 1399
کد مطلب : 117206
+
-

در شهر/باز هم معضل بوی نامطبوع در تهران

بوی نامطبوع چند سالی است که شهروندان تهرانی را اذیت می‌کند، معضلی که دیروز غروب هم دربرخی محله‌های پایتخت به مشام می‌رسید.  
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در این رابطه به ایسنا می‌گوید: «نقش فاضلاب شهرستان بهارستان در تشدید این بوی نامطبوع از دلایلی است که بر اهمیت رسیدگی به وضعیت فاضلاب این شهرستان می‌افزاید.» 
علیرضا فاضلی با اشاره به اینکه یکی از عوامل شناسایی شده در انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، فاضلاب شهرستان بهارستان است.  او ضمن بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست محیطی شهرستان بهارستان وضعیت فاضلاب آن است، تاکید می‌کند: «متاسفانه اکنون شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان بهارستان وجود ندارد و عملا فاضلاب این شهرستان با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در کانال‌ها و آب‌های سطحی رها و در برخی موارد وارد زمین‌های کشاورزی می‌شود.» 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان می‌گوید: «سال گذشته محل استقرار تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان جانمایی شد و قرار است طی سال جاری یا سال آینده کلنگ احداث آن زده شود اما لازم است در اجرای این پروژه تسریع شود چراکه احداث شبکه فاضلاب این شهرستان ممکن است چندین سال زمان ببرد بنابراین ضروری است که برای افتتاح هرچه زودتر این پروژه تلاش بیشتری شود و در اولویت‌ برنامه‌ها قرار گیرد.» حدود چهار سال از استشمام بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می‌گذرد. مسئولان طی این سال‌ها حدود ۲۸ کانون آلودگی و تولید بو را شناسایی کرده‌اند که تنها یکی از آنها فاضلاب شهرستان‌های بهارستان و اسلامشهر است. 

غلبه بر اثرات تغییراقلیم نیازمند اقدام همگانی است
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مغفول ماندن مقوله تاب‌آوری و سازگاری به‌عنوان محوری مهم در مقابل پدیده «گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی» تأکید کرد: غلبه بر اثرات تغییراقلیم به انجام اقدام‌همگانی‌با مسئولیت مشترک اما متفاوت در کشورهای مختلف دارد. 
به گزارش همشهری، شینا انصاری با اشاره به آغاز به‌کار رویداد بین‌المللی «کیلماتون» با بیان اینکه در جهان امروز متأسفانه شهرها همچنان کانون ناپایـداری محیط‌زیستی هستند، گفت: آلودگی‌های محیطی، انتشارگازهای‌گلخانه‌ای، محدودیت منابع و شکنندگی اکوسیستم‌ها و زیستگاه‌های طبیعی شهر از مهم‌ترین مشخصه‌های ناپایداری محیط‌زیستی شهرها هستند. مهم‌ترین مولفه رفع آن درک این واقعیت است که انسان شهرنشین با وجود دستاوردهای بزرگ خود نیازمند برقراری ارتباطی تنگاتنگ با طبیعت و محیط‌زیست و تبعیت از نظام حاکم بر آن است. انصاری در ادامه اظهارکرد: در این راستا رویداد بین‌المللی کلیماتون با محوریت گرمایش زمین و تغییرات اقلیم و باهدف ایده‌پردازی و دریافت ایده‌های خلاقانه و کاربردی جهت حل این معضل در شهرها و افزایش تاب‌آوری آنها از سال ۲۰۱۵ تاکنون در بیش از ۱۴۵ شهر دنیا به‌صورت همزمان برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید