• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آبان 1399
کد مطلب : 115585
+
-

بازدید از باغ کتاب تهران در هفته کتاب و کتابخوانی را از دست ندهید

ملاقات با یار مهربان

ملاقات با یار مهربان

راحله‌عبدالحسینی

تا همین ۳ سال پیش برای دسترسی به مجموعه کاملی از نشریات، مجله‌ها و کتاب‌ها باید منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب می‌ماندیم.

اگر در آن ۱۰ روز هم موفق به تهیه کتاب مورد نظرمان نمی‌شدیم یا فرصت نمی‌کردیم همه غرفه‌ها را ببینیم، باید صبر می‌کردیم تا سال آینده و نمایشگاه بعدی. راه‌اندازی «باغ کتاب» در مجموعه فرهنگی عباس‌آباد این فرصت را برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم کرده تا هر روز و همیشه با یار مهربان همنشین باشند. در این گزارش به امکانات باغ کتاب نگاهی می‌اندازیم. هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ آبان یعنی همین امروز آغاز می‌شود بهانه خوبی برای قدم زدن در این باغ زیباست.  

باغ کتاب تهران را باید بزرگ‌ترین مجموعه کتاب و سرگرمی‌های علمی کشور دانست که تیرماه ۱۳۹۶ با وسعت ۱۱۰ هزارمترمربع در اراضی عباس‌آباد آغاز به کار کرد.

خیالستان، راهرویی باریک به طول حدود ۶۰‌متر است که ۲ حلقه پیاده‌بَر (walk way)، شما را از زحمت راه رفتن آسوده می‌کند و پروژکتورها در ۲ سوی راهرو، فضایی خیالی و جذاب برای شما درست می‌کند.  

بچه‌ها باغ بهارستان را بیشتر دوست دارند که در آن فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و مجسمه‌ شخصیت‌های کارتونی خاطره‌انگیز قرار دارد.  
 

باغ کتاب تهران تا ۲۰ آذر ماه ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان شماست. برای دسترسی به این مجموعه به بزرگراه حقانی غرب به شرق بروید و از خروجی کتابخانه ملی به باغ کتاب بروید.  

۱۱ سالن سینما و تئاتر در طبقه همکف، زیر زمین و روی بام پذیرای علاقه‌مندان هنرهای نمایشی و فیلم‌های سینمایی است.  




 

این خبر را به اشتراک بگذارید