• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 12 مرداد 1399
کد مطلب : 106549
+
-

آمادگی پلتفرم‌های داخلی برای عزاداری آنلاین محرم

هیئت‌ها و مساجد کشور می‌توانند برای حفظ سلامت مردم از سرویس‌های رایگان و بدون نیاز به دانش فنی خاص جهت پخش زنده عزاداری‌های ماه محرم استفاده کنند

اینترنت
آمادگی پلتفرم‌های داخلی برای عزاداری آنلاین محرم

  شرایط محرم امسال با همیشه متفاوت است. با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور هر نوع تجمعی می‌تواند جان افراد بسیاری را به خطر بیندازد و شیوع بیماری کووید-۱۹ را بیشتر کند. به همین‌خاطر هیئت‌ها و مساجد برای جلوگیری از لطمه‌زدن به سلامت شهروندان و همچنین برگزاری درست و دقیق عزاداری‌ها می‌توانند امسال بدون نیاز به بودجه یا نیازمندی فنی خاصی عزاداری امسال را به‌صورت آنلاین برگزار کنند. پلتفرم‌های مختلف داخلی وجود دارند که بدون گرفتن هیچ هزینه‌ای امکانات لازم برای پخش مستقیم و آنلاین را حتی برای هیئت‌هایی که سایت ندارند فراهم می‌کنند.
این امکانات باعث می‌شود که حتی هیئت‌های کوچک یا شهرستان‌های کشور بتوانند جمعیتی حتی صدها هزار نفری را جذب کنند و افراد بسیار بیشتری از سال‌های گذشته بتوانند از این مراسم فیض لازم را ببرند.
عزاداری ‌ماه محرم ازجمله در تاسوعا و عاشورای حسینی برای مردم ایران مسئله‌ای مهم با قدمتی تاریخی است اما به‌خاطر حفظ سلامت، امسال همه هیئت‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.
به گزارش همشهری،‌با استفاده از فناوری‌های جدید ازجمله سرویس‌های ابری کار پخش زنده و آنلاین برخلاف گذشته بسیار ساده شده و حتی با یک موبایل معمولی و بدون نیاز به امکانات خاص فنی امکان‌پذیر است. در این ایام هم پلتفرم‌های داخلی خدمات خود را به هیئت‌ها به‌صورت رایگان و بدون هزینه ارائه می‌کنند.
به‌عنوان نمونه پیش از این پلتفرم‌های محافل (با پشتیبانی آپارات) و هیئت‌آنلاین در ‌ماه رمضان از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفته بودند. یکی از خدمات‌دهنده‌های مشهور ابری کشور هم‌اکنون ابراز آمادگی کرده تا به‌صورت رایگان خدمات پخش آنلاین را برای هیئت‌هایی که تجمع حضوری ندارند فراهم کند.
ابر آروان و لحظه‌نگار در اقدامی مشترک اعلام کرده‌اند برای حفاظت از سلامت جمعی مردم کشور پلتفرم پخش زنده خود را به رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌دهند که مراسم محرم۹۹ را غیرحضوری برگزار کنند.
پلتفرم پخش زنده‌ با امکان استریمینگ بر بستر وب است و توانایی پاسخ‌دهی به تعداد نامحدود کاربران را دارد.
درصورتی که هیئت‌های مذهبی خودشان وب‌سایت داشته باشند می‌توانند سرویس ابری برای پخش زنده دریافت کنند و تنها کد آن را در سایت خود قرار دهند. هیئت‌های کوچکی که وب‌سایت ندارند می‌توانند پخش زنده خود را به‌صورت رایگان از پلتفرم استریم استفاده کنند.
برخی هیئت‌های مذهبی نگران قطع‌شدن پخش زنده مثلا با زیادشدن تعداد کاربران هستند ولی با امکانات سی‌دی‌ان این مسئله مرتفع شده است.
سرویس پخش زنده روی سی‌دی‌ان قرار دارد و تجربه‌های قبلی نشان داده که احتمال اختلال در این رابطه بسیار کم است. مثلا پخش آنلاین مسابقات جام‌جهانی با تماشای چندصدهزار نفر و ترافیک ۱۸۶گیگابیت بر ثانیه بدون مشکل و قطعی پخش زنده صورت گرفته است. هیئت‌ها حتی می‌توانند پخش زنده اچ‌دی داشته باشند و پلتفرم براساس پهنای باند و سرعت اینترنت کاربر خودش کیفیت پخش را تنظیم می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید