• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 20 اسفند 1402
کد مطلب : 220538
+
-

مدل جدید قیمت‌گذاری برای پلتفرم‌های آنلاین

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مدلی را برای قیمت‌گذاری محصولات با در نظر گرفتن روابط بین آنها و خرید بسته‌ای ارائه دادند. به گزارش دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محیا همتی مجری طرح گفت: امروزه به‌دلیل پایین بودن هزینه‌های معامله در اینترنت و از بین رفتن محدودیت‌های فیزیکی و لجستیکی مانند نزدیکی جغرافیایی در معاملات آنلاین، تجارت الکترونیک به سرعت رو به گسترش است.
او گفت: با شناخت ضرورت قیمت‌گذاری مشارکتی هدف این رساله تدوین و توسعه سازوکار قیمت‌گذاری مشارکتی و قرارداد نمایندگی به‌گونه‌ای است که با شرایط دنیای واقعی منطبق‌تر باشند.
وی افزود: بنابراین، در این پژوهش سعی می‌شود قراردادها و استراتژی‌های فروش پلتفرم‌های آنلاین زمانی که چند نوع محصول به فروش می‌رسند و روابط بین محصولات بر تقاضا و سود اعضای زنجیره اثر می‌گذارند، بررسی شود.  در این پژوهش با درنظر گرفتن قطعی نبودن تقاضا و عوامل اثرگذار بر آن مانند قیمت، کیفیت و تبلیغات مسئله تحت استراتژی‌های مختلف فروش توسعه یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید