• سه شنبه 24 خرداد 1401
  • الثُّلاثَاء 14 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 14

دردسرهای مردم با کشمکش مالیاتی اصناف

به‌تازگی برخی اصناف برای کاهش تراکنش‌های بانکی و فرار از مالیات از مراجعه‌کنندگان و خریداران می‌خواهند به جای کشیدن کارت وجه نقد پرداخت کنند
کشمکش اصناف و سازمان امور مالیاتی بر سر میزان مالیات، کم‌کم از محدوده صنفی فراتر رفته و برای مردم و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات مختلف مشکلات و دردسرهایی را ایجاد کرده است.

قبرستان اسباب بازی‌ها

قرار بود تهران شهر دوستدار کودکان باشد؛ شهری که بچه‌ها در آن می‌خندند، بازی می‌کنند، می‌دوند و صدای شادی‌شان در شهر می‌پیچد، اما حالا سال‌هاست در این شهر یکی از اصلی‌ترین نمادهای بازی و تفریح بچه‌ها تبدیل به بیابانی از وسایل آهنی فرسوده شده که به‌جای صدای خنده بچه‌ها، در آن باد گرم لابه‌لای وسایل ازکارافتاده می‌پیچد.

نوسازی با عوارض عادلانه

بر خلاف کشورهای توسعه‌یافته که عوارض نوسازی سهم زیادی از منابع درآمدی مدیریت شهری آنها را تشکیل می‌دهد گاه 30 تا 40درصد در ایران فقط چیزی در حدود 2 تا 3درصد از بودجه شهرداری‌ها را تامین می‌کند و همین امر سبب شده شهرداری‌ها در کلانشهرهای ایران که از این درآمد پایدار محروم بوده‌اند طی چند دهه اخیر برای تامین بودجه خود به سمت روش‌های غیرعلمی دیگری نظیر تراکم‌فروشی بروند .

منطق 2 در برابر یک

با رصد اتفاق‎های این چند ماه به‎درستی می‎توان فهمید که متناسب با رفتارهای طرف مقابل، نوع رفتار ایران نیز کاملا تغییر کرده‎است. در این تغییر رفتار، اگر دشمن از عقلانیتی برخوردار بود، می‎توانست بفهمد که برداشت‎های ذهنی نسبت به رفتار قابل پیش‎بینی مسئولان ایران با گذشته کاملا فرق داشته و قرار نیست همواره در بر همان پاشنه‎ای بچرخد که در دوره‎هایی می‎چرخیده ‎است.

کاهش ترافیک با خط ویژه موتورها

برای اینکه ترافیک در سطح شهر تهران کاهش پیدا کند، خط ویژه موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌شود. موتورسواران یکی از دلایل افزایش ترافیک در پایتخت محسوب می‌شوند. سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران از افزایش ترافیک 9تا 10ساعته به‌طور روزانه در پایتخت خبر می‌دهد.

مهاجران در صف‌های بیم و امید

سرشماری مهاجران افغانستانی از ۲۰اردیبهشت‌ماه آغاز شد و با استقبالی که از این طرح شده است، به‌نظر می‌رسد حداقل تا اول تیرماه ادامه داشته باشد. به‌گفته معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکنون یک‌میلیون و نیم مهاجر افغانستانی غیرمجاز فاقد اقامت در این طرح سرشماری شرکت کرده‌اند و قرار است تعداد دفاتر پیشخوان دولت از یک‌هزار و ۷۰۰ عدد هم بیشتر شود.

هشدار درباره عبور از خطوط قرمز ایران

اقدام متقابل ایران در قطع‌کردن دوربین‎های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی‎اتمی نشان داد «صبر راهبردی» جمهوری‎اسلامی تا ابد ادامه نخواهد داشت؛ اقدامی که در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای‎حکام انجام شد و این پیام روشن را برای طرف‎های غربی ارسال کرد.

اصلاحات قانون به کارگیری اسلحه چیست؟

در همشهری آنلاین بخوانید

انتقال آب خزر برای مهار ریزگرد گمیشان

هر روز طعم شهادت را می‌چشیم