07
سه شنبه 24 خرداد 1401
شماره 8519
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اعلام نتایج دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه از سوی کمیسیون انتخابات این کشور نشان می‌دهد ائتلاف حزب حاکم به رهبری امانوئل مکرون با کسب 25.8درصد از آرا و ائتلاف احزاب چپ به رهبری ژان-لوک ملانشن با کسب 25.7درصد از آرا شانه به شانه هم رقابتی نفسگیر را ایجاد کرده‌اند.
صلح ممکن است. تنها سؤال اینجاست که اوکراین برای صلح حاضر است چه بهایی پرداخت کند؟
جهان‌نما
در ادامه تخریب خانه فعالان مدنی مسلمان در هند، دولت محلی ایالت اوتار پرادش در شمال این کشور دیروز با حمایت نیروهای پلیس ضدشورش، خانه پدری «عفرین فاطمه»، یکی از شناخته‌‌شده‌ترین فعالان اجتماعی مسلمان را تخریب کردند.

سایه جنگ هسته‌ای بر سر جهان

مؤسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم درباره روند توسعه زراد‌خانه‌های کشورهای صاحب سلاح‌های هسته‌ای هشدار داده است
گزارش
نتیجه پژوهش‌های جدید یک اندیشکده‌ بین‌المللی پرده از حقایقی تلخ، درباره رشد زرادخانه‌های هسته‌ای جهان برداشته است. مؤسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم «SIPRI» در گزارش سالانه خود اعلام کرده که زرادخانه‌های هسته‌ای جهان برای نخستین بار پس از جنگ سرد، در حال توسعه هستند.
اقتصاد انگلیس آب رفت

اقتصاد انگلیس آب رفت

رشد تولید ناخالص داخلی انگلیس در ماه‌های سوم و چهارم سال جاری میلادی منفی بوده است
اقتصاد انگلیس در چهارمین ماه از سال‌جاری میلادی تحت‌تأثیر افزایش هزینه انرژی و مختل شدن زنجیره تامین کالا دچار انقباضی غیرمنتظره شده است.
رشد کند اقتصاد در انگلیس
اکونومیست در گزارش اصلی خود نوشته که رأی اعتماد نه‌چندان قوی نمایندگان مجلس به بوریس جانسون، خیانت آنها به انگلیس بوده است.