• شنبه 10 اردیبهشت 1401
  • السَّبْت 28 رمضان 1443
  • 2022 Apr 30

رژیم صهیونیستی از نفس افتاده است

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به‌مناسبت روز جهانی قدس با برشمردن نشانه‌های بسیار امیدبخش از پیشِ‌ رو بودن آینده‌ای متفاوت به‌نفع مردم فلسطین از جمله گسترش میدان مقاومت به کل فلسطین و در مقابل، ضعیف‌شدن رژیم اشغالگر و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، حوادث سال‌های اخیر فلسطین را به‌معنای ابطال همه طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی دانستند.

حماسه مردم برای قدس

دیروز، در آخرین جمعه ماه‌مبارک رمضان، راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با تهران، در سراسر کشور و بسیاری از کشورهای جهان با شکوهی خاص برگزار شد.

آداب و ملاحظات مطالبه‌گری

طراحی مکانیسم‌هایی برای ارتقای سیستم حکمرانی، یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که در الگوی پیشرفت هر کشور باید برای آن منطق و ابزارهایی را طرح‌ریزی و لحاظ کرد. در این میان نقش مردم در پیشبرد نظام سیاسی به‌ سوی اهداف و هدف‌گذاری‌های مشخص شده، نقش راهبردی و بی‌همتایی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

جعل تاریخ با پول‌پاشی، شدنی نیست

سازمان ملل و همه دولت‌های جهان خلیج‌فارس را «خلیج‌فارس» می‌خوانند ممکن است چند کشور عربی دوست نداشته باشند از این اسم استفاده کنند، خب مهم نیست
سال‌هاست برخی کشورهای مرتجع عربی به پشتیبانی نظام سرمایه‌داری با جعل تاریخ در تلاشند تا نام خلیج‌فارس را تغییر داده و به‌جای آن، از واژه‌ای جعلی استفاده کنند.

بیکاری کم شد

گزارش مرکز آمار نشان از کاهش اندک نرخ بیکاری در سال گذشته دارد
گسترش کرونا در کشور نه‌تنها به صاحبان بسیاری از مشاغل لطمه زد و کسب‌وکارهای خدماتی را با وقفه روبه‌رو کرد، به بیکاری و از بین رفتن کسب‌وکار بیش‌ از ۹۰۰هزار کارگر در کشور منجر شد.

نمایش خلیج‌فارس از بلندای برج میلاد

با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس، شب گذشته مراسم جشنی در استیج شرقی _آمفی تئاتر شرقی_ مجموعه فرهنگی و گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس برگزار شد.این مراسم از ساعت 20:30تا 22روز جمعه به میزبانی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و به همت سازمان زیباسازی شهر تهران با حضور حدود 3هزار نفر از شهروندان تهرانی برگزار شد. این مراسم از ساعت 20:30تا 22روز جمعه به میزبانی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و به همت سازمان زیباسازی شهر تهران با حضور حدود 3هزار نفر از شهروندان تهرانی برگزار شد.

واردات خودرو در ایستگاه آخر

پس از کشمکش‌های فراوان سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام، با کلیات طرح واردات خودرو، موافقت کرد. البته به‌نظر نمی‌رسد این پایان کار باشد، زیرا به‌رغم سخنان انتقادی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شرایط فعلی صنعت و بازار خودرو، طبق رأی اعضا، طرح ساماندهی بازار خودرو باید در کمیسیون تخصصی مجمع نیز بررسی شود.

مرد رسانه‌ای انقلاب درگذشت

نادر طالب‌زاده، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر دیروز درگذشت. حمید جوادی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عصر» روز گذشته درباره علت درگذشت نادر طالب زاده گفت: ایشان بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

سفر به مشهد و عتبات عالیات چقدر خرج برمی‌دارد؟

نان گران نمی‌شود؛ ماکارونی شاید