14
شنبه 10 اردیبهشت 1401
شماره 8487
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در سفر آخر هفته خود به استان قزوین به بازدید از بافت تاریخی و مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی قزوین رفت و همانجا فرمان آزادسازی دولتخانه صفوی و مرمت و آزادسازی این مکان تاریخی برای استفاده عمومی از این مجموعه تاریخی را صادر کرد.
طرح احیای تالاب گمیشان از روز پنجشنبه با اختصاص 4 هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ازدحام مسافر و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی در تعطیلات عید فطر در شهر شیراز خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت اسکان مسافر در شهرهای اصفهان، مشهد، سنندج و همدان و همچنین استان‌های مازندران و گیلان درحال تکمیل است و مسافران شهرهای دیگری را برای اسکان و سفر انتخاب کنند.

660کوه زباله زیر مشام ایران

روزانه 632هزار تن و سالانه 231میلیون تن انواع زباله در کشور تولید می‌شود / هر ایرانی سالانه 3.5برابر وزن خود زباله عادی تولید می‌کند
گزارش
زباله بلایی بزرگ در مسیر محیط‌زیست انسان است که تولید آن در ایران با روندی غیرقابل باور افزایش یافته و می‌یابد. این روزها گسترش اعتراضات شهروندان گیلانی به مرکز دفن زباله سراوان در عمق جنگل‌های هیرکانی موجب شده است، بار دیگر این معضل نابودکننده زمین و محیط‌زیست در کانون توجه قرار بگیرد. مرکز دفن زباله سراوان طی بیش از 30سال اخیر موجب به‌وجود آمدن ۱۰ میلیون تن زباله در جنگل‌های رشت شد و اطلاعات رسیده به همشهری نشان می‌دهد 660کوه زباله دیگر در کشور وجود دارند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
هکتار مساحت دریاچه آب شیرین پریشان یکی از وسیع‌ترین دریاچه‌های خاورمیانه در استان فارس است.