• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159622
+
-

مرد رسانه‌ای انقلاب درگذشت

نادر طالب زاده، مجری و برنامه‌ساز در ۶۹سالگی دارفانی را وداع گفت

مرد رسانه‌ای انقلاب درگذشت

نادر طالب‌زاده، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر دیروز درگذشت. حمید جوادی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عصر» روز گذشته درباره علت درگذشت نادر طالب زاده گفت: ایشان بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.
حمید جوادی پیش از این از عودکردن مجدد علائم بیماری نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون خبر داده بود و گفته بود: تا روز چهارشنبه گذشته حال عمومی ایشان خوب و رو به بهبودی بود، اما از روز چهارشنبه به دلیل نارسایی قلبی مجدد در بیمارستان بستری شدند.
مرحوم طالب‌زاده هشتم آذر سال گذشته به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شده بود. وی همچنین ۱۸دی سال گذشته  بار دیگر در بخش مراقبت های ویژه بستری و اوایل بهمن ماه از بیمارستان مرخص شد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی با اعلام خبر درگذشت نادر طالب‌زاده در پستی در صفحه شخصی خود نوشت:« به نام خدای شهدا. نادر طالب زاده شهادتت مبارک. سلام برادر بزرگوار. سلام رفیق. سلام شفیق. سلام شهید. سلام بر تو روزی که به‌دنیا آمدی، روزی که زیستی و مبارزه کردی و روزی که در ماه خدا و فوران رحمت کبریایی‌اش مشتاقانه به‌سوی معبود پر کشیدی.آقا نادر چه خوب رایحه‌ای که از سید شهیدمان آقا مرتضی آوینی عزیز را به امانت گرفتی، پاس داشتی و حالا در ملکوت به رفیقت با سربلندی ادا می‌کنی. نادر جان تو ثابت کردی که جهاد در عرصه جنگ نرم چه بسا دشوارتر ومظلومانه تر از جنگیدن در میادین آتش وخون است.»

نادر طالب‌زاده که بود؟
طالب‌زاده دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.
از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

سابقه فعالیت‌های هنری طالب‌زاده
طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما بود.
وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه محسوب می شد.
طالب زاده کارگردانی سریال «بشارت منجی» را در کارنامه حرفه ای خود
داشت. طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار گرفته بود،  در جنگ بوسنی نیز شرکت داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید