04
شنبه 10 اردیبهشت 1401
شماره 8487
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به‌عنوان بازوی پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: براساس پیش‌بینی‌ها هند، پررونق‌ترین بازار صادراتی ایران تا سال 1405خواهد بود.
دستان پشت پرده، مافیا، دلالان، اخلالگران بازار، افراد فرصت‌طلب، سودجویان و نظیر این اصطلاحات را هنگام بروز مشکلات اقتصادی به‌عنوان مسببان وضعیت کنونی زیاد می‌شنویم. همه مشکلات به کسانی بازمی‌گردد که نه می‌شناسیم و نه کسی دقیقا می‌داند این افراد کجا هستند و چه می‌کنند؟ کسی چه می‌داند شاید موجودات فضایی علیه اقتصاد ما توطئه می‌کنند.
خبر: رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه اصلاحات قانون بودجه سال‌جاری را در 52صفحه ابلاغ کرد. رئیس مجلس هم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور دلیل اصلاحات را وجود برخی اغلاط نگارشی و سهو قلم در متن قانون بودجه اعلام کرده است. این اصلاحات شامل متن، جداول، پیوست‌ها و تغییرات متفرقه می‌شود.
میانگین قیمت مسکن شهر تهران 2.4درصد کاهش پیدا کرد

تغییر ریل دوباره مسکن به سمت تخلیه حباب

مسکن
پس از سقف‌شکنی عجیب تورم بازار مسکن تهران در اسفندماه گذشته، حالا آمارهای فروردین‌ماهی این بازار از بازگشت آرامش نسبی به معاملات و سقوط میانگین قیمت مسکن تهران به کانال 34میلیون‌تومان حکایت دارد. در این ماه 9منطقه تهران با رشد میانگین قیمت مسکن و 13منطقه با کاهش میانگین قیمت روبه‌رو بوده‌اند.

تراز تجاری مثبت به‌نفع ایران

فرود عسگری، معاون گمرک ایران می‌گوید: تراز تجاری ایران در فروردین ماه با پیشی گرفتن ارزش کالاهای صادر شده نسبت به واردات مثبت ۷۵۶میلیون دلار شد.
گلایه از حمله ناجوانمردانه
با توافق شرکای اجتماعی در شورای‌عالی کار، دستمزد پایه کارگران در سال‌جاری 57.4درصد افزایش یافت و حداقل مزد کارگر به 5.6میلیون تومان رسید؛ اما از همان زمان، چنان انتقادهای شدیدی علیه این مصوبه به راه افتاد که 2هفته پیش، وقتی شایعه لغو مصوبه دستمزد شورای‌عالی کار منتشر شد، بسیاری آن را باور کردند.