11
شنبه 10 اردیبهشت 1401
شماره 8487
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
گردشگری فضایی این روزها با ارسال افراد معمولی به فضا، بار دیگر اوج گرفته است.
در سالی که با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و کارآفرین» نامگذاری شده است، مجلس شورای اسلامی می‌خواهد 700میلیارد تومان به دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اختصاص دهد.
با موج غیرفعال شدن اکانت‌های چپ‌گرا در توییتر، ایلان ماسک درنظری که شب گذشته منتشر شد، گفت توییتر باید از نظر سیاسی بی‌طرف باشد.
یک بازوی رباتیک جدید برای ایستگاه فضایی بین‌المللی نخستین حرکت خود را با موفقیت انجام داد. در این حرکت موفقیت آمیز، دو فضانورد روس با انجام دویست و پنجاهمین راهپیمایی فضایی، این بازو را تنظیم کردند و آن را ارتقا دادند.

رویای فیبر نوری محقق می‌شود؟

اگرچه با مصوبه اخیر هیأت دولت، حمایت‌های مالی از اپراتورهای ثابت وارد مرحله جدیدی شده‌ اما سال‌هاست که موانع بسیاری پیش روی توسعه فیبرنوری بوده است
اینترنت
اینترنت ثابت اگرچه طی سال‌های اول ورود اینترنت به کشور، کاربران زیادی را جذب کرد، اما با توسعه اینترنت موبایل و مشکلاتی که پیش روی توسعه اینترنت ثابت قرار گرفت، فرایند توسعه پهن باند ثابت به کُندی پیش می رفت. درحالی‌که پهن باند ثابت در کشورهای توسعه یافته، مهم‌ترین شبکه اینترنت به شمار می‌رود، اما ایران طی سال‌های گذشته، شاهد روند رو به رشد پوشش اینترنت سیار بوده است.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
براساس اسناد و پرونده‌های نظارتی منتشر شده، «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، حدود 4.4میلیون سهام خود از این غول خودروسازی را به ارزش 4میلیارد دلار فروخته است.