• یکشنبه 5 دی 1400
  • الأحَد 21 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 26

پزشک نداریم،‌لطفا بیمار نشوید

مناطق محروم، با بحران کمبود پزشک متخصص مواجهند؛ با اینکه پیش از این و در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، برای ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم، طرح‌های تشویقی درنظر گرفته شده بود، اما با گذشت نزدیک به 7سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بسیاری از این وعده‌ها فراموش شده است.

تاکسی‌های پایتخت نونوار می‌شوند

تا پایان سال 2500دستگاه تاکسی نو وارد خیابان‌های پایتخت می‌شود. بیش از 50درصد تاکسی‌های تهران فرسوده هستند و براساس گفته‌های مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، باید سالانه 10هزار دستگاه تاکسی در پایتخت نوسازی می‌شد تا شبکه تاکسیرانی به وضعیت مطلوب می‌رسید اما بنا به دلایلی در سال‌های اخیر این امر محقق نشده است و طبق اظهارنظر مهدی اسماعیل‌بگی تا پایان سال باید 7هزار دستگاه تاکسی در پایتخت نوسازی شود.

مترو اولویت نیست

شهرهای بزرگ، اولویت‌های بزرگی هم دارند که بی‌توجهی به هرکدام از آنها حتی برای ساعاتی هم که شده می‌تواند تبدیل به فاجعه‌ای بزرگ شود.

نوار باریک مرزنشینی

شعاع مرزنشینی در 16 استان مرزی جز سیستان و بلوچستان برای بهره‌مندی از مزایای این همجواری همچنان 10و 20کیلومتر است
ایران 16 استان مرزی دارد که در مجموع با حدود 40میلیون نفر نیمی از جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند، اما از کل این تعداد، بخش اندکی از مزایای مرزنشینی بهره‌مند می‌شوند.‌

آخرین خبر/ نشست سران قوا به میزبانی قالیباف

نشست مشترک سران قوای مقننه، مجریه و قضاییه عصر روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی محمدباقر قالیباف برگزار شد.

درس‌هایی که از بم نیاموختیم

18سال از زلزله دهشتناک بم می‌گذرد‎؛ زلزله‌ای که 30هزار جان‌باخته، 5/1میلیارد دلار خسارت مالی، ۵۲۰۴کودک بی‌سرپرست، 1500زن سرپرست خانوار و 248مورد ضایعه نخاعی روی دست‌مان گذاشت و یکی از ویرانگرترین زلزله‌های جهان نام گرفت به‌طوری که ۱۰۰درصد سازه‌های شهر و ارگ بم با بیش از 2500سال قدمت طی آن ویران شدند.

متخلفان کرونایی چه اصنافی هستند؟

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور همچنان زیر 50درصد47.33 است و این هشداری جدی در مواجهه با سویه اومیکرون است که تا ظهر دیروز 8مورد ابتلای قطعی به آن در کشور گزارش شده اما موارد مشکوک زیادی وجود دارد.
نگاهی به فیلم‌های زندگینامه‌ای در سینمای ایران به مناسبت اکران «منصور»

زندگی و زمانه  این چهره‌های آشنا

در دنیای ادبیات، معمولا «زندگینامه» یا «بیوگرافی» Biography فاقد آن ‌شأن و منزلتی است که سایر قالب‌های ادبی از آن بهره‌مندند.

پیشنهادی جذاب برای ازدواج و فرزندآوری

فرغون صفر کیلومتر میلیونی شد

مقصران تورم

ایرلاین‌ها در تور اومیکرون