05
یکشنبه 5 دی 1400
شماره 8397
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آمار خبر/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
سخنگوی وزارت نیرو از انعقاد قرارداد آبرسانی به ۷۱۰۰روستا خبر داد و گفت: این روستاها که دچار تنش آبی هستند، در طول 2 سال آینده به‌طور کامل از تنش آبی خارج می‌شوند و آب‌رسانی پایدار به آنها صورت می‌گیرد.
پس از برگشت خوردن محموله صادراتی فلفل دلمه‌ای از کشور روسیه، خبرهایی مبنی بر برگشت خوردن محموله کیوی صادراتی به هند به‌دلیل باقی ماندن برخی سموم و آفات روی این محصولات صادراتی منتشر شد. اگرچه متولیان بخش قرنطینه و سازمان حفظ نباتات کشور با رد این ادعاها از رایزنی با کشورهای هدف صادراتی برای رفع مشکلات مذکور خبر دارند.

تقلب خارجی در زعفران ایرانی

اکونومیست از افزایش تقلب در زعفران ایرانی در بازار‌های جهانی به‌دلیل تحریم‌ها گزارش داد
گزارش
هفته نامه اکونومیست در تازه‌ترین شماره خود درگزارشی با عنوان طعم تلخ تحریم، به مشکلات تجارت زعفران ایرانی در دنیا پرداخته و تأکید کرده است تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر به گسترش بازار زعفران تقلبی ایرانی در بازارهای جهانی شده که واردکننده‌های ایران را با دشواری‌های تازه مواجه کرده است.

میوه‌های زمستانی گران شد

همزمان با آغاز فصل سرما، قیمت انواع میوه، سبزی و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران اعلام شد. بر این اساس قیمت میوه‌های پرفروش زمستانه اندکی افزایش نشان می‌دهد. به گزارش همشهری، مقایسه قیمت‌های نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با نرخ‌های میانه پاییز حاکی از افزایش قیمت میوه‌هایی است که به‌طور معمول اقلام پرفروش میوه در فصل زمستان به‌شمار می‌روند.
عدد خبر/ 29930تومان
دیروز قیمت هر دلار آمریکا با 220تومان کاهش به 29هزار و 930تومان رسید. قیمت هر یورو هم با 225تومان نزول، 33هزارو 940تومان مبادله شد.
PDF اقتصاد 2
کوتاه اقتصاد 2
از ابتدای سال تاکنون ۵میلیون و ۳۶۰هزار تن کالای اساسی شامل برنج، گندم، شکرخام و روغن خام وارداتی از ۵استان بندری از طریق حمل ریلی و جاده‌ای برای ذخیره‌سازی به نقاط مختلف کشور حمل شده است.