• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148992
+
-

عصر دیروز معاون رئیس‌جمهور از موسسه همشهری بازدید کرد

اعلام آمادگی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای همکاری با روزنامه همشهری

زیست‌بوم
اعلام آمادگی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای همکاری با روزنامه همشهری

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست عصر دیروز از روزنامه همشهری بازدید کرد و سی امین  سالروز تاسیس روزنامه همشهری را تبریک گفت.
علی سلاجقه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف همشهری در مورد موضوعات مختلف محیط‌زیستی به سؤالات همشهری پاسخ داد که مشروح این مصاحبه در روزهای آینده منتشر خواهد شد. سلاجقه در این بازدید گفت: همشهری در رأس روزنامه‌های کشور به موضوعات محیط‌زیستی توجه داشته و باعث افتخار است که همشهری سی امین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در این دیدار با اعلام آمادگی این سازمان در انعقاد تفاهمنامه همکاری با روزنامه همشهری در جهت توسعه فرهنگسازی محیط‌زیستی از خبر داد.
علی سلاجقه در دیدار از بخش‌های مختلف روزنامه همشهری با ابراز امیدواری نسبت به تصویب عوارض آلایندگی به میزان  ۲۰ درصد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امیدواریم بخشی از سهم این عوارض در مسیر توسعه حمل‌ونقل شهری در شهرداری‌ها استفاده شود. او با تأکید بر رویکرد جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست در توسعه تعاملات جهانی گفت: قرار است برای حفظ محیط‌زیست تعامل حداکثری با جهان داشته باشیم؛ به همین دلیل در اجلاس بعدی تغییرات اقلیمی که در کنیا برگزار خواهد شد، ایران حضور پررنگ خواهد داشت.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین با اشاره به تلاش صنایع برای یافتن منابع آب جدید همزمان با افزایش ارزش اقتصادی آب در کشور و فراگیر شدن محدودیت‌ آبی ایران گفت: روزگاری بود که سازمان حفاظت محیط‌زیست با مشکلات محیط‌زیستی در پساب‌های نیشکر هفت‌تپه مواجه بود، ولی حالا با کاهش میزان آب در کشور به‌خصوص در استان خوزستان رویکرد آنها به سمت بازچرخانی پساب و بازگشت دوباره آب تغییر کرده است و نمی‌گذارد کسی حتی دست به آب خاکستری بزند؛ چون پساب‌های صنعتی و کشاورزی را برای استفاده دوباره بازچرخانی می‌کنند.
او آب را به‌عنوان یک نهاده اقتصادی برشمرد و گفت: متأسفانه تاکنون آب به‌عنوان یک کالا در معادلات اقتصادی به‌حساب نیامده است و به همین دلیل سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌دنبال ارزشگذاری اقتصادی منابع زیستی در کشور است. نتیجه قیمت‌گذاری منابع طبیعی نیز در اختیار بخش صنعت گذاشته خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهوری تأکید کرد: موضوعات محیط‌زیستی و حل مشکلات این بخش در دولت جدید مورد توجه دولت و شخص  رئیس‌جمهور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید