• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148952
+
-

در 2انفجار جداگانه 5نفر جان خود را از دست داده و 17نفر مصدوم شدند

جزئیات 2 انفجار هولناک در تبریز

جزئیات 2 انفجار هولناک در تبریز

2انفجار مهیب در کمتر از 24ساعت، 2منطقه در تبریز را لرزاند و ضمن تخریب چندین خانه و خودرو جان 5نفر را گرفت و موجب مصدومیت دست‌کم 17نفر شد.به گزارش همشهری، نخستین حادثه ساعت 17:51روز سه‌شنبه در ساختمانی 5طبقه در کوی بهشتی تبریز اتفاق افتاد. در طبقه همکف این ساختمان 2 مغازه قرار داشت که یکی از آنها کابینت‌سازی‌ بود. خبرهای اولیه حاکی از آن بود که انفجار گاز در کابینت‌سازی‌ اتفاق افتاده و شدت انفجار به حدی بود که ساختمان به‌طور کامل تخریب و بر سر ساکنانش آوار شده بود. زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند با تلی از خاک و آهن مواجه شدند. اکبر دشتی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تبریز در این‌باره به همشهری می‌گوید: «انفجار در کارگاه کابینت‌سازی‌ کل ساختمان را آوار کرده بود. در همان دقایق اولیه آتش‌نشانان از ایستگاه‌های18و 19به محل حادثه اعزام شدند اما حجم بالای تماس‌های شهروندان و اخباری که از گستردگی حادثه حکایت داشت باعث شد در ادامه نیروهای کمکی نیز به محل حادثه اعزام شوند.» 
صدای این انفجار آن‌چنان شدید بود که شهروندان از نقاط دور آن را شنیده و خیلی‌ها از سر کنجکاوی خود را به محل حادثه رسانده بودند و همین ازدحام جمعیت کار آتش‌نشانان را دشوار می‌کرد. در این شرایط مهم‌ترین پرسش درباره سرنوشت ساکنان ساختمان بود.
اکبر دشتی در این‌باره می‌گوید:«در همان دقایق اولیه 4نفر که در میان آوار گرفتار شده بودند، درحالی‌که مصدوم بودند نجات پیدا کردند. همچنین در ادامه یک نفر از زیر آوار بیرون کشیده شد که به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داده بود. دقایقی بعد هم 4شهروند دیگر نجات پیدا کردند اما شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که افراد دیگری هنوز زیر آوار هستند.»

زمان طلایی برای نجات افرادی که زیر آوار با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند در حال سپری شدن بود. خانواده و نزدیکان آنها دست به دعا برده بودند و برای سلامتی‌شان دعا می‌کردند. معاون عملیات آتش‌نشانی تبریز درباره عملیات آواربرداری می‌گوید: «آواربرداری با دقت و حساسیت خاصی انجام شد. از طرفی یکی از ساختمان‌های مجاور نیز دچار آسیب شده و هر لحظه امکان داشت ریزش کند. همچنین نفراتی که هنگام وقوع حادثه در طبقات پایین‌تر حضور داشتند زیر حجم وسیعی از آوار گرفتار شده بودند.در این شرایط  عملیات آواربرداری ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام 2مرد و یک زن از زیر آوار بیرون کشیده شدند که متأسفانه هر 3نفر جان خود را از دست داده بودند.»
در همین حال وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی نیز به همشهری می‌گوید:«متأسفانه این انفجار در مجموع 5کشته و 15مصدوم برجا گذاشت که جانباختگان شامل 3مرد18، 32و 40ساله و 2زن 35و 85ساله بودند.» او ادامه می‌دهد: «از مجموع 15مصدوم این حادثه 11نفر به شکل سرپایی مداوا شدند و 4نفر دیگر همچنان بستری هستند.» 

دومین انفجار
در شرایطی که عملیات آواربرداری و ایمن‌سازی‌ در محل حادثه انفجار کوی بهشتی ادامه داشت، انفجار مهیب دیگری در منطقه حکم‌آباد تبریز اتفاق افتاد. این حادثه ظهر روز چهارشنبه در خانه‌ای یک طبقه در بافت فرسوده تبریز رخ داد اما شدت آن به حدی بود که علاوه بر تخریب آنجا، دو خانه مجاور نیز به شکل کامل تخریب شد. معاون عملیات آتش‌نشانی تبریز درباره دومین حادثه می‌گوید:«دومین حادثه نیز بر اثر نشت گاز اتفاق افتاد اما خوشبختانه این حادثه تلفاتی به همراه نداشت و فقط 2نفر مصدوم شدند.» او ادامه می‌دهد: «ظاهرا هنگام وقوع انفجار در این خانه هیچ‌کس حضور نداشته اما در خانه‌های مجاور چند نفر حضور داشتند که 2نفر از آنها مصدوم شدند. همچنین به‌دلیل شدت انفجار، چند خانه در آن منطقه نیز دچار ترک‌خوردگی شدند و شیشه چندین خانه نیز شکست.» سخنگوی اورژانس تبریز نیز درباره مصدومان حادثه می‌گوید:«2مصدوم حادثه انفجار در حکم‌آباد که دچار صدمات جزئی شده بودند به‌صورت سرپایی مداوا شدند و به جز آنها به هیچ‌کس دیگری آسیب نرسید.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید