61
دو شنبه 14 مرداد 1398
شماره 7728
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دانشگاه فرهنگیان چابهار نیازمند فضای آموزشی و خوابگاه

آموزش
دانشگاه فرهنگیان چابهار با ۱۳۵ دانشجو و گذشت یک سال هنوز از فضای آموزشی و خوابگاهی لازم برخوردار نیست و کلاس‌ها در فضای استیجاری تشکیل می‌شود.
اخبار ویژه
مؤسس انجمن نذر طبیعت ایران از تهیه و ارسال تانکرهای ذخیره‌سازی آب به مناطق روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان برای حمایت از گاندوها خبر داد.
در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان خصوصاً شهرستان جیرفت فرصت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف برای مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان فراهم شده که می‌طلبد به نحو شایسته‌ای از آن‌ها بهره برد.
100 هزار متر‌ مربع زمین و عرصه‌های ملی شهرستان بندرعباس در اجرای دو فقره احکام قضایی رفع تصرف شد.
فرمانده پایگاه دریابانی قشم از دستگیری سارقان حرفه‌ای گوشی موبایل در این شهرستان خبر داد.
یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت توسعه جزایر در استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دریامحور است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: نخل‌کاران شهرستان از سطح ۱۱هزار و۲۸۰هکتار خرمای دیم و آبی شهرستان بیش از ۳۸هزار و۱۷۰تن انواع خرما برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کنند.
جاده‌های زاهدان – خاش - ایرانشهر و خاش - سراوان به عنوان جاده‌های اصلی، مهم و پرترافیک سیستان و بلوچستان سالیان متمادی است که به سبب وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح، به جاده مرگ مشهور شده‌اند. برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی در این مسیرها نیاز است تا آزادراه یا بزرگراهی ساخته شود.

جریان آب در رگ‌های خشک هامون

آب
فرماندار هیرمند گفت: به زودی 60 میلیون متر مکعب آب در بستر تالاب هامون رهاسازی می‌شود.
محله‌های فرسوده بندرعباس نونوار می‌شود

محله‌های فرسوده بندرعباس نونوار می‌شود

امسال قرار است نوسازی 3 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر بندرعباس آغاز شودشهری
بافت‌های فرسوده و تهدیدهای پیرامون آن یکی از معضلات جدی و بالقوه شهری است. طرح بازآفرینی شهری در این رابطه گامی بلند برای نوسازی و رفع معضلات بافت‌های فرسوده است.
جولان  معلولیت  در جنوب کرمان

جولان  معلولیت  در جنوب کرمان

مدیر کل بهزیستی استان: ۱۷۰ هزار معلول دارای پرونده در مراکز بهزیستی وجود دارند
آمار بالای معلولیت و خانواده‌های چندمعلولی در روستاهای کپرنشین جنوب کرمان واقعیتی تلخ در زندگی محرومانی است که در انتظار آینده بهتر زندگی می‌کنند.
سیستان و بلوچستان رتبه سوم کودک‌همسری در کشور
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان رتبه سوم کودک‌همسری را در کشور به خود اختصاص داده که این موضوع کمی نگران‌کننده است.
تشکیل شورای راهبردی در بندر «لافت»
تشکیل شورای راهبردی در بندر «لافت»
بندر تاریخی لافت قشم از نظر میراث فرهنگی و گردشگری یکی از مهم‌ترین میراث فرهنگی خلیج فارس است و برای توسعه این منطقه، شورای راهبردی تشکیل می‌شود.

سم‌پاشی 8 هزار دام در ایرانشهر علیه بیماری تب کنگو

سلامت
رئیس شبکه دامپزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 8 هزار دام سبک و سنگین علیه بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان سم‌پاشی شدند.

آغاز گازرسانی به دلگان در شهریور ماه

عمران
فرماندار دلگان گفت: کلنگ‌زنی و اجرای عملیات گازرسانی به دلگان در شهریور‌ماه آغاز خواهد شد.

۱۱ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور کرمان - بم

راه
تصادف زنجیره‌ای 4 خودرو سواری با یکدیگر در کیلومتر ۵۰ محور کرمان - بم ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت.
PDF دوشنبه 14 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان که دارای حدود 900 کیلومتر مرز آبی و 14 جزیره است که اکثراً دارای سکنه هستند
به گفته عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی امسال صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور ۲۶۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شدگان پسته‌کار این استان پرداخت شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سال جاری نرخ بیکاری استان کرمان 8/0 درصد کاهش داشته است و از نظر نرخ بیکاری استان ما در کشور رتبه هجدهم را کسب کرده است.