16
دو شنبه 14 مرداد 1398
شماره 7728
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گمشده‌های محله

فرا واقعیت
روی تختم دراز کشیده‌ام و به فکر پدرم هستم که چند روز است گم شده.
ویژه
بازرگانی را هزار دینار خسارت افتاد.
کشورهای توسعه‌یافته در دنیای امروز اغلب فاقد منابع انرژی هستند و صرفا بر پایه دانش و تلاش مردمان‌شان در مسیر توسعه پایدار و متوازن گام برداشته‌اند.
قصه‌های کهن و افسانه‌ها بخشی از تاریخ شفاهی هر جامعه را تشکیل می‌دهند.
طرح روز
زوریخ: خرید، فروش و مصرف کره مارگارین که در بسیاری از کشور‌های دنیا امری عادی تلقی می‌شود، در برخی کشور‌ها مانند سوئیس ممنوع است.
پکن: زنی که سال‌ها یک کاسه چینی را میان ظرف‌های دیگرش داخل ظرفشویی می‌گذاشت پس از چندی متوجه شد این ظرف عتیقه است و می‌تواند آن‌را به قیمت 220هزار پوند بفروشد.

عکس روز

عکس روز
تلاش برای فرو نریختن یک سد

تلاش برای فرو نریختن یک سد

دربی‌شایر: پس از هشدار شکستن یک سد، هزاران نفر در دربی‌شایر، در انگلستان، برای دومین شب مجبور شدند دور از شهر و خانه‌شان سر کنند.
سقوط در جشن رهایی از سرطان
سقوط در جشن رهایی از سرطان
سن‌دیه‌گو: زنی که می‌خواست جشن رهایی از سرطانش را در ساحل سن‌دیه‌گوی آمریکا برگزار کند بر اثر فروریختن لبه پرتگاه جان سپرد.
مهارت
گاهی حساسیت والدین، به رفتار بد بچه‌ها در مهمانی‌ها دامن می‌زند.

پیغام «من را نخورید» سلول‌های سرطانی

سلامت
پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند سلول‌های سرطانی از سیگنالی موسوم به «من را نخورید» برای توقف حمله سیستم ایمنی استفاده می‌کنند.

بازنویسی داستان‌های عبید‌زاکانی

دریچه
بیست‌و ششمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی، چهارشنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی «بازنویسی داستان‌های عبید زاکانی در ادبیات معاصر» اختصاص دارد که با حضور علی‌اصغر بشیری در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شاید کسی نام مارک هادون را در عرصه ادبیات نشنیده باشد، اما او با نگارش رمان «ماجرای عجیب سگی در شب» قهرمانی را به رمان‌دوستان بزرگسال و حتی نوجوان معرفی می‌کند که چیزی کم از هری‌پاتر جی.کی. رولینگ ندارد.
سفرای ناتو دیروز جرج رابرتسون، وزیر دفاع انگلیس را به‌عنوان جانشین خاویر سولانا، دبیرکل ناتو برگزیدند.
2کهکشان راه شیری و آندرومدا تا 4.5میلیارد سال آینده با یکدیگر برخورد خواهند کرد.