• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70386
+
-

ارسال تانکرهای آب برای حمایت از گاندوها

محیط زیست
ارسال تانکرهای آب برای حمایت از گاندوها

 مؤسس انجمن نذر طبیعت ایران از تهیه و ارسال تانکرهای ذخیره‌سازی آب به مناطق روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان برای حمایت از گاندوها خبر داد. 

 «احمد بحری» در گفت‌و‌گو با عصر هامون گفت: انجمن نذر طبیعت یک سازمان مردم‌نهاد و غیردولتی است. این انجمن برای حفاظت از حیات وحش از راه‌های مختلف برای کاهش تعارض بین انسان و گاندوهای در خطر انقراض اقدام می‌کند. به عنوان نمونه چندین مخزن ذخیره آب به تعدادی از روستاهایی که بیشترین حادثه درآن‌ها رخ داده اهدا کرده است. 

 وی افزود: پس از وقوع 2 حادثه دلخراش که برای 2 کودک در منطقه چابهار استان سیستان و بلوچستان بر اثر حمله تمساح رخ داد، طرحی به قید فوریت در دستور کار قرار گرفت تا با استفاده از امکانات موجود نسبت به کاهش این صدمات اقدام کنیم. 

 به گفته بحری در همین زمینه 4 مخزن 10 هزار لیتری با حمایت شهروندان تهیه و به مقصد شهرستان سرباز و روستاهای مورد نظر از جمله مولاآباد یک و ٢، ازاتی سفلی و ازاتی علیا بارگیری شد. 

 وی تاکید کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته این مخزن‌ها در مرکز هر یک از روستاها قرار می‌گیرد تا دسترسی مردم به آن آسان باشد و اطراف مخزن نیز با بلوک سیمانی محصور خواهد شد تا از تابش نور خورشید در امان بماند. 

وی ادامه داد: این مخزن‌ها به شبکه آب روستایی متصل می‌شود و با توجه به جیره‌بندی آب در ایامی که آب لوله‌کشی قطع شود، توسط تانکرهای آب‌رسان پر خواهند شد. 

بحری گفت: تمامی هزینه‌های جاری این پروژه شامل دیوارکشی، افزایش تعداد مخزن و نیز خرید آب از محل کمک‌های مردمی رسیده تأمین می‌شود و ریزهزینه‌ها در سایت نذر طبیعت به اطلاع حامیان خواهد رسید. 


 تأمین و تکمیل زیرساخت‌های آب‌رسانی

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست سیستان و بلوچستان نیز با تقدیر از این اقدام مثبت و ارزشمند گفت: حضور در صحنه و حمایت مردم در عرصه حفاظت از محیط ‌زیست و منابع طبیعی قابل تقدیر و نشان‌دهنده فهم و درایت بالای شهروندان است. 

 «وحید پورمردان» افزود: تامین و تکمیل زیرساخت‌های آب‌رسانی یک بخش از نیازهای این مناطق است، اما مهم‌ترین قسمتی که باید به آن توجه جدی‌تری داشته باشیم موضوع فرهنگ‌سازی در مناطق ‌زیست گاندو است. اگر آموزش‌های لازم به بومیان منطقه داده شود شاید هرگز شاهد بروز اتفاقات تلخ ناشی از برخورد تمساح و انسان نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید