• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70387
+
-

فرصتی برای اشتغال جوانان جیرفت

اشتغال
فرصتی برای اشتغال جوانان جیرفت

در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان خصوصاً شهرستان جیرفت فرصت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف برای مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان فراهم شده که می‌طلبد به نحو شایسته‌ای از آن‌ها بهره برد. 

به گزارش ایرنا، ایجاد اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دولت بوده، اما طی سال‌های گذشته با گسترش مراکز مختلف دانشگاهی شاهد تعداد زیادی دانش‌آموخته بدون مهارت هستیم؛ لذا باید گفت، امروز بحران اشتغال به اوج خود رسیده و این در حالی است که بسیاری از فرصت‌های شغلی به دلیل نبود نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده با کمبود متقاضی روبه‌رو شده است. 

مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با ارائه مهارت‌های فنی، زمینه اشتغال‌زایی جوانان و جویندگان کار را فراهم می‌کنند، ولی در این بین باید نگاه جوانان به فرهنگ کار، از پشت میزنشینی به کارهای فنی تغییر پیدا کند. 


رونق کارآفرینی با تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای 

سرپرست فرمانداری جیرفت در این خصوص گفت: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به رونق کسب و کار و کارآفرینی در جامعه کمک می‌کند. 

 «ابوذر عطاپوروزیری» افزود: مهارت‌آموزی افراد را برای ایجاد کسب و کار آماده می‌کند و کارایی آن‌ها را در انجام امور فنی افزایش می‌دهد. 

سرپرست فرمانداری جیرفت با بیان این‌که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیاز منطقه و بازار کار ارائه شود، گفت: در حال حاضر بیکاری از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها محسوب می‌شود؛ چراکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی شود. 

عطاپوروزیری با اشاره به تاثیرگذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد مهارت تصریح کرد: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت مراکز بخش‌ها و روستاها هدایت شود که در این زمنیه آماده همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم. 


ارائه آموزش‌های مهارتی 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت از بهره‌مندی بیش از ۳۰۹ هزار و 12 نفرساعت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد ساعت به 2۱۴۰ نفردوره برای توانمند‌سازی جوانان جویای کسب مهارت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد. 

«حسن شمس‌الدینی» افزود: آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به بازار کار فراهم کند. این مرکز آموزش‌های مهارتی و تخصصی در رشته‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و صنایع دستی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و همچنین نیاز بازار به متقاضیان ارائه می‌دهد. 


مهارت‌آموزی باید به فرهنگ تبدیل شود

کارشناس امور اجتماعی هم گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه آموزش‌های مهارتی باید از خانواده‌ها شروع شود و سپس به مراکز آموزشی و سایر بخش‌ها تسری یابد. 

«فاطمه مهنی» با بیان این‌که اشتغال باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: بیکاری یک معضل اجتماعی و سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های دیگر است. 

تاکنون آموزش‌های مهارتی در رشته‌های ایمنی و بهداشت در محیط کار، پرورش قارچ خوراکی، برق ساختمان، برق خودرو، مکانیک خودرو، تاسیسات، صنعت ساختمان، صنایع دستی، کارآفرینی، جوشکاری، تعمیر لوازم خانگی، پته‌دوزی، بافندگی پوشاک، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، هرس درختان باغی، زراعت کار و کشت گلخانه خاکی به افراد جویای کار در جیرفت ارائه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :