14
دو شنبه 14 مرداد 1398
شماره 7728
جامعه
23023618
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مدرسه‌ای برای هما

خبرها
به یاد هما سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی حقوقدان که سال گذشته درگذشت، مدرسه‌ای با نام «مدرسه‌ای برای هما» در استان سیستان و بلوچستان از سوی مؤسسه خیریه مهر گیتی و با مشارکت جمعی از خیران ساخته شده است که با شروع سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود.
ویژه
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تأخیر در ارجاع پرونده‌ها به شعب بعد از ثبت در دفاتر خدمات قضایی به‌عنوان تخلف انتظامی یادکرد که حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، معاونت قضایی اداره کل و دادگستری‌ها باید جهت نظارت دقیق بر این بخش ورود پیدا کنند.
خبرها
طبق سنوات سال‌های گذشته به دعوت پایگاه بسیج موسسه همشهری، سازمان انتقال خون استان تهران با کادر پزشکی 10‌نفره در موسسه همشهری حاضر شدند.

آموزش فنی ‌‌غیرحرفه‌ای

گزارش‌همشهری از کمبود تجهیزات و نیروی انسانی فنی در رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای
در 4سال اخیر، موضوع هدایت تحصیلی به یک چالش عمومی بین دانش‌آموزان پایه دهم و آموزش و پرورش تبدیل شده است.

رأی دیوان عدالت به نفع زنان صادر شد

پلیس راهور باید برای زنان متقاضی، گواهینامه موتور صادر کند
بعد از سال‌ها بحث و حاشیه درباره صدور گواهینامه موتورسواری برای زنان، بالاخره رأی قطعی قانونی در این‌باره از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد و طبق این رأی، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است به تمام زنان متقاضی اخذ گواهینامه موتور بعد از طی‌شدن روند قانونی، گواهینامه بدهد.
بیمه ۶۲هزار زن خانه‌دار تهرانی
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به اینکه ۶۲هزار زن خانه‌دار در استان تهران تحت پوشش بیمه هستند، گفت: تمامی زنان خانه‌دار و دختران مجرد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند بیمه شوند.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در ادامه دیدارهای رسانه‌ای خود با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در آستانه روز خبرنگار از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران دیدن کرد.