• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70393
+
-

پرداخت بخشی از خسارت پسته‌کاران کرمانی

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی امسال صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور ۲۶۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شدگان پسته‌کار این استان پرداخت شده است. 

به گزارش ایرنا «احمد انارکی‌محمدی» در نشست شورای اداری شهرستان انار بیان کرد: طی 2 سال گذشته بیش از ۹۵ درصد از محصول پسته کشاورزان استان کرمان بر اثر تغییرات اقلیمی و نوسانات دمایی دچار خسارت شد که در بحث پرداخت خسارت باغ‌های کشاورزی، امسال برای محصول از دست رفته در انار و رفسنجان ۱۰۰ درصد بیمه تکمیلی پرداخت شد. 

وی گفت: سالانه کل پولی که صندوق بیمه از کشاورزان ایرانی برای بیمه محصولات کشاورزی دریافت می‌کند ۲۷۰ میلیارد تومان است، در حالی که پولی که دولت در ازای خسارت می‌دهد 1۳۷۰ میلیارد تومان است. 

انارکی‌محمدی با اشاره به این‌که امسال دولت یک‌هزار میلیارد تومان بابت بیمه به این صندوق واریز و صندوق بابت خسارت به مردم پرداخت کرده است، افزود: با همه حوادث از جمله سیل خوزستان در سال گذشته که رخ داد بابت خسارت این سیل دولت ۸۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد، به خسارت‌دیدگان شیراز ۵۱ میلیارد تومان از محل خسارت صندوق بیمه پرداخت شده است. 

این نماینده مجلس عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی شهرستان‌های سیرجان و راور خسارت سرمازدگی وارد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید