• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70379
+
-

جاده‌های خاش قربانی می‌گیرد

جاده‌های زاهدان – خاش - ایرانشهر و خاش - سراوان به دلیل وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح به جاده مرگ مشهور شده‌اند

راه
جاده‌های خاش قربانی می‌گیرد

جاده‌های زاهدان – خاش - ایرانشهر و خاش - سراوان به عنوان جاده‌های اصلی، مهم و پرترافیک سیستان و بلوچستان سالیان متمادی است که به سبب وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح، به جاده مرگ مشهور شده‌اند. برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی در این مسیرها نیاز است تا آزادراه یا بزرگراهی ساخته شود. 

به گزارش ایرنا، در جاده‌های شهرستان خاش منتهی به شهرهای زاهدان، ایرانشهر، چابهار، سراوان، سیب و سوران و مهرستان که به آن جاده ترانزیتی نیز گفته می‌شود، همه روزه رفت و آمد شمار زیادی خودرو سبک و سنگین داخلی و خارجی انجام می‌شود. 

این رفت و آمدهای سنگین آن هم در جاده‌های دوطرفه به خودی خود عامل حوادث جبران‌ناپذیری شده که بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده است. زیرا شهرستان خاش که در شاهراه توسعه شرق کشور (جاده ترانزیتی چابهار – زاهدان - میلک) واقع شده در طول شبانه‌روز به دلیل حجم بالای ترافیکی و نیز تردد زیاد خودروهای حامل قاچاق سوخت و انسان و همچنین طولانی بودن مسافت میان شهرها شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی و خسارت‌های فراوان جانی و مالی است. 


درخواست و گلایه شهروندان خاش

شماری از شهروندان خاش با ابراز گلایه از وجود جاده‌های کم‌عرض و یک‌بانده خواهان نگاه ویژه دولت برای دوبانده کردن راه‌های ارتباطی این شهرستان شدند. 

«عیسی قلندرزهی» یکی از این شهروندان با تاکید بر دوبانده کردن جاده خاش - زاهدان، خاش - ایرانشهر و خاش - سراوان، اجرا و تکمیل جاده‌های گوهرکوه به بزمان، دسترسی به مرز روتک و تلگزی به گوهرکوه را خواستار شد. 

 «رضا میربلوچزهی»، یکی دیگر از شهروندان خاش، نیز گفت: در بیشتر روزها و حتی شب‌ها در راه‌های ارتباطی خاش شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی هستیم که بسیاری از عزیزان و هم‌وطنان ما جان خود را دست می‌دهند و بعضی در آتش سوخت قاچاق می‌سوزند. 


آمار بالای مرگ و میر 

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: این استان نیازمند نگاه مطلوب و شایسته دولت به مردم است و تهدیدات واهی و تحریم‌های بی‌اثر دشمنان نباید بهانه‌ای بر کم‌توجهی یا بی‌توجهی به رفع مشکلات منطقه باشد. 

 «علیرضا هاشمی» افزود: در روزهای گذشته بر اثر 2 تصادفی که در محور خاش به زاهدان و بالعکس رخ داده بود، 4 نفر جان باختند. یکی بر اثر تصادف یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه پراید در محور خاش به زاهدان رخ داد که در آن 2 نفر کشته و 4 نفر مصدوم شدند و دیگری بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه پژو 405 در محور زاهدان به خاش رخ داد که 2 سرنشین پژو 405 جان باختند. این دست تصادفات که منجر به مرگ می‌شود در این مسیر بسیار است و باید فکری اساسی برای آن شود. 


درخواست از نمایندگان

 «محمد رضایی»، یکی دیگر از شهروندان خاش، نیز گفت: نمایندگان مردم این استان به جای شعار دادن در صحن علنی مجلس به فکر نیازهای اساسی مردم استان باشند و دردها و دغدغه‌های مردم را فریاد بزنند. با صدای رسا و گیرا و مقتدرانه مطالبات مردم را بازگویند و به رفع مشکلات حوزه راه‌ها و نبود اشتغال و ضعف‌های اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند تا خدا و خلق خدا از کارشان راضی باشند.   «عیدمحمد قلندرزهی»، رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش، هم گفت: مردم این منطقه خواهان توجه ویژه مسئولان و نمایندگان مجلس به حل مشکلاتشان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه رفع مشکلات راه‌ها هستند. 


بررسی مشکلات راه‌ها 

فرماندار خاش که به تازگی منصوب شده است، گفت: کار بررسی مشکلات این شهرستان را از بدو شروع به کار در مسئولیت فرمانداری را آغاز کرده‌ام که ساماندهی راه‌ها از اولویت‌های مد نظر است. تلاش می‌کنیم مشکلات این حوزه در حد امکان حل شود. 
 «صاحب‌گل صالحی» افزود: اقدامات خوبی در زمینه راه‌سازی مسیر چاه‌احمد به دشت سمسور و بزمان شروع شده و برای سایر راه‌ها نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد. 

وی دوبانده کردن محور خاش به زاهدان و خاش به سراوان و ایرانشهر را از ضرورت‌ها و اجتناب‌ناپذیر عنوان و تاکید کرد: امیدواریم با نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان بتوانیم اعتبارات لازم را برای اجرای این پروژه‌ها جذب کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید