• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70388
+
-

رفع تصرف از زمین‌های دولتی استان

خبر
رفع تصرف از زمین‌های دولتی استان

100 هزار متر‌ مربع زمین و عرصه‌های ملی شهرستان بندرعباس در اجرای دو فقره احکام قضایی رفع تصرف شد. 

به گزارش ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ضمن اعلام این خبر افزود: اشخاصی در زمین‌های یادشده اقدام به ساخت‌و‌ساز غیر مجاز، احداث بنا و کاشت نهال (برای اثبات ادعای مالکیت) کرده بودند که پس از گزارش واحد گشت یگان حفاظت و صدور حکم مراجع قضایی، با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، کارشناسان و عوامل این یگان برای رفع تصرف از زمین مورد نظر اقدام کردند. 

 «آرش رضایی» ارزش این زمین‌ها را حدود ۶۰۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، در مجموع ۵۰ هزار متر‌ مربع زمین به ارزش 1۲۰۰ میلیارد ریال از زمین ملی استان که توسط افراد سودجو تصرف شده بود، آزادسازی شد. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز در حاشیه آزادسازی زمین‌های تصرفی در بندرعباس اظهار کرد: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت در استان هرمزگان ۵۷۸ مورد تصرف غیرمجاز به مساحت ۱۱۷ هکتار از سودجویان باز پس گرفته شده است. 

سرهنگ «جواد خردمند» ضمن هشدار جدی به متخلفان و فرصت‌طلبان نسبت به سوءاستفاده از اراضی ملی تصریح کرد: مقابله با زمین‌‌خواران کوچک و بزرگ دستور کار همیشگی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید