• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9330
+
-

لبخند سال!

لبخند سال!

فوتبال ایران در سال96 قاب‌های تلخ و شیرین زیادی داشت. بسیاری از تماشاگران، استادیوم‌ها را در حال اشک ریختن ترک کردند اما سکانس‌های خنده‌دار زیادی نیز در طول سال اتفاق افتاد. لحظه‌هایی فراموش نشدنی در ورزشگاه‌ها، کنفرانس‌های مطبوعاتی والبته استودیوی برنامه‌های تلویزیونی.

 طارمی دیگر پنالتی نمی‌زند!
وقتی مهاجم پرسپولیس با یک پنالتی چیپ روی اعصاب هواداران راه رفت، برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس مطبوعاتی‌اش وعده داد که تا زمانی که او روی نیمکت پرسپولیس حضور دارد، مهدی طارمی دیگر پنالتی نخواهد زد. یک‌هفته بعد، برانکو هنوز سرمربی پرسپولیس بود اما طارمی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت!

  پیش‌بینی برتر تاریخ
 «در سال96 کاری می‌کنم که در تاریخ باشگاه استقلال بنویسند.» کمتر کسی تصور می‌کرد این پیش‌‌بینی علیرضا منصوریان به حقیقت تبدیل شود اما او واقعا موفق به انجام چنین کاری شد. شکست 6بر‌یک استقلال در زمین العین، همان اتفاقی بود که در تاریخ باشگاه استقلال ثبت شد. فقط 7هفته بعد از شروع این فصل، علیمنصور شغل‌اش را در باشگاه از دست داد.

  پدرم سرمربی بارسلونا بوده است
رضا عنایتی بعد از چند دهه بالاخره از فوتبال خداحافظی کرد. او در طول سال چند‌بار برای بازگشت وسوسه شد اما دیگر به هیچ قیمتی حاضر نبود خداحافظی‌اش را پس بگیرد. جالب‌ترین سکانس از سال96 برای عنایتی در استودیوی برنامه90 اتفاق افتاد. او به همراه 4پسرش در این برنامه تلویزیونی حاضر شد و در معرض سوال عجیب یکی از پسران‌اش قرار گرفت: «مگه به من نگفتی سرمربی بارسلونا بودی بابا؟» سرمربی سابق بارسا امسال سرمربی مشکی‌پوشان شد و بعد از مدتی از این باشگاه کنار رفت.

  فوتبال همه ما رو بیچاره کرده!‌
مشکی‌پوشان مشهد برای دومین بار متوالی به شکلی کاملا دراماتیک در لیگ‌برتر ماندگار شد. همه چیز برای سقوط این تیم آماده به‌نظر می‌رسید اما آنها در هفته پایانی ناگهان شرایط را تغییر دادند. مشکی‌پوشان، پرسپولیس را در هفته آخر شکست داد تا میثاقیان مثل بچه‌ها اشک بریزد و یکی از جملات خاص سال را بر زبان بیاورد:‌ «فوتبال همه ما را بیچاره کرده است!».

  داستان یک لایک
 باورنکردنی‌ترین دعوای سال بین وحید قلیچ و علیرضا بیرانوند شکل گرفت. بعد از شکست پرسپولیس در مسابقه با السد، گلر اسبق قرمزها در یک ویدیوی تند اینترنتی به‌شدت از عملکرد گلر فعلی این تیم انتقاد کرد. بعدها با سماجت رسانه‌ها، کاشف به‌عمل آمد که این دعوا نتیجه یک شکلک در فضای مجازی بوده است. شکلکی که در زمان قلیچ معنای خوبی نداشته اما در این عصر، دیگر معنای بدی ندارد!  

  نماینده لالیگا هستیم
 نفت تهران با اختلاف زیاد عجیب‌ترین باشگاه این فصل فوتبال ایران بود. آنها به‌صورت زوج و فرد نیمکت‌شان را میان علی کریمی و حمید درخشان تقسیم می‌کردند. آتش زدن پیراهن باشگاه از سوی گروهی از طلبکاران به‌شدت عجیب بود اما نه به اندازه صحبت‌های مالک سابق این باشگاه. مردی که اسم خودش را روی پیراهن تیم نوشته بود و اصرار داشت که نمایندگی رسمی لالیگا در لیگ‌برتر ایران را به‌دست آورده است!

  کری با قلیان!
در فاصله چند روز تا شروع داربی رفت لیگ هفدهم، عجیب‌ترین مدل از کری‌خوانی بین سرخابی‌های پایتخت اتفاق افتاد. استقلالی‌ها تصویری با قلیان از محسن مسلمان منتشر کردند و پرسپولیسی‌ها در پاسخ عکس وریا غفوری را با قلیان روی جلد بردند. نتیجه این کری، محرومیت هر دو بازیکن بود. هر چند که این محرومیت قبل از بازی لغو شد.

  خبر ندارید آقای کافو
می‌گویند «آنکه می‌خندد هنوز خبر هولناک را نشنیده است!». این جمله می‌تواند حکایت کافو و قرعه ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی باشد. اسطوره برزیل در لحظه خارج کردن نام ایران از گوی قرعه‌کشی، خبر نداشت که چه بلایی بر سر صفحه اینستاگرام‌اش خواهد آمد. مردمی که او را مقصر قرار گرفتن ایران در گروه اسپانیا و پرتغال می‌دانستند، با کلمات خاص‌شان از خجالت او درآمدند.

  خنده روی خط
 قهقهه عضو هیات مدیره باشگاه استقلال روی خط تلفنی برنامه90، یکی از خنده‌دارترین ماجراهای فوتبالی سال بود. این عضو هیات مدیره در ارتباط تلفنی با 90 افشاگری‌هایی در‌مورد علیرضا منصوریان و سیدمهدی رحمتی انجام داد و در حالی که منصوریان مشغول دفاع از خودش بود، به شکل عجیبی خندید تا برای چند ساعت سرشناس‌ترین چهره ایرانی توئیتر شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید