• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 16 دی 1398
کد مطلب : 92135
+
-

ایران سلامت می کند

رهبر معظم انقلاب بر پیکر پاک سردار شهید قاسم سلیمانی نماز می خوانند

ایران سلامت می کند

پیکر فرمانده شهید سپاه قدس در سومین روز عزای عمومی کشور امروز روی دست مردم تهران تشییع می‌شود. موج گسترده عزاداری شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش روز یکشنبه همزمان با ورود کاروان شهدا به خوزستان به‌پاخاست و از اهواز در جنوب غرب کشور به مشهد در شمال شرق کشور رسید. حضور میلیونی مردم در تجمعات خیابانی عزاداری‌ها، تمام برنامه‌های تشییع از جمله حضور پیکر شهدا در تهران را به تعویق انداخت. براساس برنامه قبلی قرار بود مراسم وداع تهرانی‌ها با پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش ازجمله شهید ابومهدی المهندس، فرمانده حشدالشعبی عراق، یکشنبه شب در مصلای تهران برگزار شود. انتقال پیکر شهدا در عمل با استقبال بسیار گسترده مردم اهواز و مشهد به تهران نرسید و برنامه مشایعت تهرانی‌ها به صبح امروز موکول شد.



روابط عمومی سپاه، عصر دیروز در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر برنامه وداع با سپهبد شهید قاسم سلیمانی اعلام کرد:«با توجه به حضور پرشکوه، میلیونی و حماسی مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار مشهدمقدس در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش و طولانی شدن این آیین، ضمن قدردانی از احساسات قابل تحسین و بی‌نظیر مردم شریف و قدرشناس تهران به آگاهی می‌رساند: آیین وداع با پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی که قرار بود از ساعت 19یکشنبه در مصلای تهران برگزار گردد، به‌دلیل دیر رسیدن پیکر برگزار نخواهد شد و ان‌شاءالله وعده تمامی شیفتگان و عاشقان این سردار سربلند و رزمندگان جبهه مقاومت صبح دوشنبه در دانشگاه تهران است.» در عین حال جمعیت گسترده عزاداران تهرانی دیشب برنامه عزاداری سپهبد سلیمانی را در مصلای تهران برگزار کردند.
صبح امروز کاروان پیکر فرمانده شهدای حرم و همراهانش در تهران میهمان مردم پایتخت است. بنا به اعلام محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران مراسم تشییع باشکوه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز ساعت ۸ صبح در دانشگاه تهران آغاز و پس از اقامه نماز در دانشگاه پیکر ایشان به‌سوی میدان آزادی تشییع می‌شود. پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم و حرم حضرت معصومه(س) منتقل می‌شود و سپس در زادگاهش کرمان آرام خواهد گرفت.


استان کرمان فردا همزمان با ورود کاروان شهدا به شهر کرمان از سوی هیأت دولت تعطیل عمومی اعلام شده است. با تأخیر صورت‌گرفته در برنامه تشییع سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش، ستاد تشییع سردار سلیمانی از احتمال تغییر در زمانبندی مراسم کرمان هم خبر داده و گفته: با توجه به اینکه در تشییع سردار سلیمانی در کشور استان‌هایی به برنامه قبلی اضافه شده، احتمال تغییر در زمانبندی برنامه و مراسم سردار سلیمانی در کرمان وجود دارد. به گزارش تسنیم، استقبال رسمی از پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی و سردار پورجعفری سه‌شنبه در فرودگاه کرمان برگزار خواهد شد و پیکر این شهیدان گرانقدر برای مراسم وداع به مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان انتقال داده می‌شود. آیین تشییع پیکر این 2شهید صبح فردا از میدان آزادی شهر کرمان به سمت چهارراه کاظمی و در نهایت به سمت گلزار شهدا انجام می‌شود. پیکر شهیدان جبهه مقاومت صبح روز یکشنبه از نجف راهی ایران شد و مردم خوزستان در اهواز مراسم تشییع شهدا را با ندای یاحسین و مرگ بر آمریکا برگزار کردند. بعدازظهر یکشنبه مردم عزادار مشهد در گوشه شمال شرق کشور در انتظار ورود کاروان شهدای حرم به سر می‌بردند. این مراسم که قرار بود از ساعت 12ظهر در مشهد برگزار شود، حداقل 2ساعت به تأخیر افتاد. پارچه ‌نوشته‌های نصب‌شده روی کاروان حامل قافله‌سالار شهدای حرم، جمله رهبر انقلاب - انتقام سخت در انتظار جنایتکاران است- را روی خود داشتند.

 رهبر معظم انقلاب بر پیکر سردار نماز می‌خوانند

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دانشگاه تهران بر پیکر این فرمانده شهدای مدافع حرم نماز می‌گزارند و بعد از آن کاروان حامل پیکرهای شهدا فاصله 5.5کیلومتری خیابان آزادی را در میان مردم طی خواهد کرد. براساس گزارش تسنیم، محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفته: «استانداری تهران تمهیدات لازم را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع شهید حاج‌قاسم سلیمانی اتخاذ کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 4میلیون نفر در این مراسم حضور پیدا کنند.» هیأت دولت به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و تجلیل از سردار قهرمان ایران و اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی امروز را در استان تهران تعطیل اعلام کرد. مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت امروز در تهران و قم و فردا در کرمان برگزار خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید