• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9127
+
-

وزیر ارشاد: مصلا تا پانزدهم فروردین برای نمایشگاه کتاب آماده می‌شود

خبر
وزیر ارشاد: مصلا تا پانزدهم فروردین برای نمایشگاه کتاب آماده می‌شود

نخستین آیین روز کتابخانه‌گردی پنجشنبه هفدهم اسفند در 467کتابخانه در سراسر ایران برگزار شد و بسیاری از مسئولان و اهالی فرهنگ به‌صورت نمادین به یکی از کتابخانه‌های شهر رفتند. به گزارش همشهری،سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روز از کتابخانه عمومی ارغوان در خیابان دولت تهران بازدید کرد.
علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هدف از طرح کتابخانه‌گردی را به‌منظور انس بیشتر مردم و مسئولان با کتابخانه‌ها اعلام کرد و از همه مردم و مسئولان دعوت کرد تا همگی در کنار یکدیگر با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور و شرکت در «طرح ملی کتابخانه‌گردی» از نزدیک، با این مکان فرهنگی و نقش‌آفرینی تعیین‌کننده آن آشنا شوند.
آیت‌الله جزایری امام جمعه اهواز، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، امین فقیری نویسنده پیشکسوت شیرازی، رضا رویگری، محمدکاظم مزینانی و حسین مسافر آستانه ازجمله افرادی بودند که در شهرهای مختلف از کتابخانه‌های عمومی بازدید کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این برنامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره اینکه آماده‌سازی نمایشگاه کتاب در مصلای تهران پیش نمی‌رود و آیا از انتقال دوباره نمایشگاه به مصلا پشیمان است، گفت: «ما از چیزی پشیمان نمی‌شویم. اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند، قطعا به موفقیت دوستان برگزارکننده خواهند انجامید. پیش‌تر درباره علت تغییر مکان نمایشگاه توضیح داده‌ام و برای این دوره از نمایشگاه، تصمیم درستی بوده است. آخرین گزارش‌ها را از دوستان گرفته‌ام اما به این معنی که تصمیم نهایی در چه مقطعی است، هنوز نمی‌توان حرف قطعی زد. طبق صحبت‌هایی که دوستانمان با مسئولان مصلا داشته‌اند، به‌نظر می‌رسد سهم بخش‌های چادری نمایشگاه، به حداقل میزان خود رسیده است.»
صالحی گفت: «اضافه شدن رواق‌های شرقی و غربی مصلا به مقدار زیادی یاری‌رسان است و برآورد ما این است که با تلاشی که هم دوستان مصلا و هم وزارت مسکن دارند، بنا بر این است که تا عید و یا حداکثر ۱۵ فروردین، آماده‌سازی‌های محیطی انجام شود و اگر فضای غیرمسقف هم داشته باشیم، با میزانش در دوره گذشته قابل مقایسه نیست.»
صالحی در پاسخ به سؤالی درباره نارضایتی ناشران خارجی به‌خصوص عرب‌زبان و اعلام عدم‌حضورشان زیر چادرهای مصلا، گفت: «تلاش‌هایی در این زمینه شده و سعی داریم رضایت آنها را هم جلب کنیم.»
 از این پس هفدهم اسفند روز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز کتابخانه‌گردی خواهد بود و امید می‌رود که در سال‌های آینده این طرح با گسترش بیشتری انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید