• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 17 فروردین 1402
کد مطلب : 188661
+
-

اتصال پیام‌رسان‌های داخلی تا پایان فروردین

اینترنت
اتصال پیام‌رسان‌های داخلی تا پایان فروردین

طرح اتصال پیام‌رسان‌های داخلی تا پایان فروردین اجرایی می‌شود. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیأت دولت با اعلام این خبر گفت: فاز آزمایشی اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر آخر سال گذشته انجام شد. تا آخر فروردین نسخه جدیدی که بله، ایتا و آی‌گپ می‌دهند امکان اتصال را فراهم می‌کند. این کار باعث راحتی کاربران می‌شود. به گزارش پیوست، حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیش از این و اواخر سال گذشته گفته بود تعدادی از پیام‌رسان‌ها در حال تست برای برقراری امکان اتصال متقابل هستند، اما از میان آنها بله و ایتا از سایر پیام‌رسان‌ها در انجام تست‌های خود جلوترند و پیش‌بینی می‌شود امکان ارتباط این دو پیام‌رسان تا پایان سال فراهم شود. زارع‌پور نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت به بحث مشکل در ساعت گوشی‌های همراه پرداخت و گفت: از ابتدای بروز مشکل مذاکرات با تولیدکنندگان گوشی‌ها شروع شد که بخش‌هایی درست شده، اما هنوز برخی گوشی‌ها مشکل دارند که در حال رایزنی هستیم. سال گذشته پس از تصویب قانون تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال، به مراجع جهانی موضوع را اعلام کردیم. اما برخی از گوشی‌هایی که عمدتا قدیمی و یا نیازمند به روزرسانی هستند، دچار مشکل شدند. او تأکید کرد: از همان ابتدای بروز مشکل، مذاکره با تولیدکنندگان گوشی همراه شروع شد که البته این کار وظیفه وزارت صمت است.
زارع‌پور در ادامه با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری گفت: سال گذشته بیش از ۲.۵میلیون پوشش ایجاد شد و برنامه داریم که امسال آن را به ۱۰میلیون برسانیم. با توجه به اینکه براساس قانون بودجه قرار شد صندوقی در این زمینه تشکیل شود، امیدواریم این اقدام تسهیل شود.
برنامه‌های وزارت ارتباطات در حوزه فضایی نیز قرار است در امسال وارد فاز جدیدی شود. براساس مصوبه شورای‌ عالی فضایی، برنامه مفصلی برای توسعه صنعت فضایی کشور در سال1402 وجود دارد. در حال حاضر حدود ۱۰ماهواره و محموله فضایی آماده تست و پرتاب است و چندین ماهواره هم در دست طراحی و ساخت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید