• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72653
+
-

گسترش همکاری‌های تجاری ملایر با عراق

در بازدید هیات تجاری اقلیم کردستان عراق از واحدهای تولید خیارشور در شهرک صنعتی سامن و نمایشگاه‌های مبل و مبت ملایر، بر لزوم تقویت مبادلات تجاری این کشور با تولیدکنندگان ملایری تأکید شد. 

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ملایر در تولید محصولات کشاورزی همچون صیفی و میوه خوب عمل کرده است و بازار مهیایی برای عراق به شمار می‌رود. 

محمد کاظمی گفت: با همین ارتباط خوبی که با کشور دوست و همسایه عراق داریم، می‌توانیم بازار متنوعی را برای آنها ایجاد و نیازهای آنان را تامین کنیم. وی با تأکید بر این‌که این کوتاهی را هم‌اکنون نباید درباره کشورهای همسایه به‌ویژه عراق تکرار کنیم، افزود: ما با کشور عراق وجه اشتراک و ارتباط زیادی داریم. 

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم نزدیکی ملایر را به مرز عراق امتیازی ویژه عنوان کرد و ادامه داد: از این موقعیت جغرافیایی باید برای مراودات، معاملات و تبادلات اقتصادی بهره بگیریم. 

کاظمی با بیان این‌که کشورهای همسایه همچون عراق به شدت متقاضی استفاده از تولیدات ملایر از جمله انواع صیفی، میوه، تولیدات شهرک صنعتی مواد غذایی سامن و مبل و منبت هستند، گفت: هم‌اکنون مبادلات بازرگانی خوبی با عراق داریم. 

وی با اشاره به بازدید هیات تجاری عراقی از امکانات تولیدی و نمایشگاه‌های مبل و منبت و واحدهای تولیدی خیارشور در شهرک صنعتی سامن خاطرنشان کرد: در نشستی که با این هیات تجاری داشتیم به آنها توصیه شد هم خودشان به سمت تنظیم معاملات و مبادلات تجاری بازار ملایر و تولیدکنندگان این شهرستان حرکت کنند و هم دیگران را به سمت این بازار مهیا دعوت کنند. 

هیات تجاری عراق عصر پنج‌شنبه از شهرک صنعتی مواد غذایی سامن و شهرک صنعتی مبلمان منبت حاجی‌آباد ملایر بازدید کردند. هیات تجاری عراق به سرپرستی شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدالله، رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان، هم‌زمان با گشایش نمایشگاه کیف و کفش در همدان علاوه بر حضور در نمایشگا، از چند واحد تولیدی استان نیز بازدید کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید