• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 بهمن 1399
کد مطلب : 124264
+
-

همکاری ایران و عراق در پیگیری پرونده شهادت سردارسلیمانی

قضایی
همکاری ایران و عراق در پیگیری پرونده شهادت سردارسلیمانی

 ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، پس از سفر سه‌روزه‌اش به عراق، در نشستی خبری گزارشی از این سفر ارائه کرد و گفت: نخستین گام در این سفر مسئله همکاری‌های دوجانبه ما و دستگاه قضایی عراق در بررسی مسائل حوزه قضایی بود.
به‌گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه افزود: در مورد پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تصمیم گرفته شد کارگروهی که توسط دستگاه قضایی عراق در این میدان فعالند و کارگروهی که ما در ایران تشکیل دادیم همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و این موضوع پیگیری جدی شود.   رئیسی تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید پرونده شهادت حاج‌قاسم سلیمانی مشمول مرور زمان شود، باید همواره در دستور کار باشد و پیگیری جدی از طرف دستگاه قضایی عراق صورت گیرد و با همکاری مجموعه تحقیقاتی و قضایی و مسئولین وزارت خارجه کار را دنبال کنند.
رئیس قوه قضاییه هفته پیش به‌دعوت رسمی فائق زیدان، رئیس شورای‌عالی قضایی عراق به این کشور سفر کرد. مسئولان قوه‌ قضاییه استفاده از ظرفیت قضایی در افزایش امنیت دو کشور، پیگیری پرونده ترور فرماندهان مقاومت، تسهیل تعاملات اقتصادی و پیگیری پرونده زندانیان را ازجمله اهداف این سفر اعلام کردند. سفر رئیسی به عراق با سخنرانی در محل یادمان شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس در فرودگاه این‌شهر همراه شد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد شهادت این دو سردار بزرگ اسلام هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند. او در دیدار با نخست‌وزیر عراق از تصمیم این کشور برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور قدردانی کرد و زمان‌بندی برای اجرای مصوبه پارلمان عراق را ضروری دانست. گفت‌وگو با رئیس‌جمهور عراق، رئیس مجلس عراق و دیدارهای جداگانه با جمعی از علمای اهل سنت و شیعه عراق، دیدار با خانواده‌های فرماندهان شهید مقاومت، دیدار با فرستاده ویژه رئیس اقلیم کردستان عراق، نشست با سران عشایر این کشور، گفت‌وگو با تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی عراق و زیارت حرم‌مطهر امام موسی‌کاظم(ع) و امام جواد(ع) در کاظمین، ازجمله برنامه‌های سفر سه‌‌روزه رئیس قوه قضاییه به کشور عراق بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید