• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66847
+
-

یک طرح فرهنگی در آبیک کلنگ‌زنی شد

یک طرح فرهنگی در آبیک کلنگ‌زنی شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه قزوین یک طرح فرهنگی و حوزوی را در آبیک کلنگ‌زنی و از مصلای در حال ساخت این شهر بازدید کرد. 

به گزارش مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سفر به شهرستان آبیک ابتدا در جمع مسئولان این شهرستان سخنرانی و سپس یک طرح فرهنگی و حوزوی را کلنگ‌زنی کرد. وی در ادامه از مصلای در حال ساخت و روند بازسازی مسجد ولیعصر (عج) به‌عنوان محل فعلی نماز جمعه این شهر نیز بازدید کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه آموزشی، ورزشی استادسرا و مهد قرآنی حوزه علمیه زینبیه شهرستان آبیک گفت: این‌که شما عزیزان در کنار امام ‌جمعه تلاش کرده‌اید تا در خدمت منویات امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری باشید، تبریک ویژه دارد چراکه قرار گرفتن در موقعیت خدمت‌رسانی لیاقت و شایستگی می‌خواهد. 

آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه ما را در مسیر تحقق آرمان‌های الهی و قرآنی قرار داده‌اند، افزود: قرآن ولی مؤمنان را فقط خدا معرفی کرده است که آنها را به سمت نور هدایت می‌کند و اگر کسی تحت ولایت خدا قرار نگیرد و ولایت طاغوت را انتخاب کند، به سمت تاریکی‌ها هدایت می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، امام خمینی (ره) نمی‌آمد و حوزه‌های علمیه نبود، بستر تحقق آرمان‌های الهی فراهم نمی‌شد و به استقلال، عزت و سربلندی دست نمی‌یافتیم. امام جمعه قزوین اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از رهاوردهای انقلاب و حوزه‌های علمیه برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه‌ای را فراهم کرد تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برجسته شود و این امر مهم الهی تحقق پیدا کند. 

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: شرایطی که امروز شاهد آن هستیم که دغدغه‌مندان حوزه دین در کنار هم قرار گرفته‌اند و در این حوزه خدمت‌رسانی می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. این شرایط پس از انقلاب اسلامی فراهم شده است تا بتوانیم در خدمت دین باشیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید