• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 1 اسفند 1402
کد مطلب : 218897
+
-

کلنگ‌زنی 3خط مترو پس از نیمه‌شعبان

سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری خود، عملکرد مدیریت شهری در 30‌ماه گذشته را تشریح کرد

گزارش
کلنگ‌زنی 3خط مترو پس از نیمه‌شعبان

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

مصلاي تهران این روزها میزبان اصحاب رسانه در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران است. اهالی خبر دور هم جمع شدند تا علاوه‌بر تبادل نظر و اطلاعات، دغدغه‌های مردم در حوزه‌های مختلف را با مدیران نهادها و ارگان‌ها و... که برای بازدید در غرفه‌ها حاضر ‌شدند، مطرح کنند. عبدالمطهر محمدخانی هم دیروز(30بهمن) در قامت سخنگوی شهرداری تهران در تالار گفت‌وگو واقع در نمایشگاه حاضر شد و گزارشی از عملکرد شهرداری تهران در سال1402 ارائه و به سؤالات مطرح‌شده از سوی رسانه‌های مختلف در حوزه امور شهری، پاسخ داد. او در ابتدای نشست خبری با بیان اینکه در آستانه روزهای پایانی سال و سی‌امین‌ ماه مدیریت شهری ششم قرار داریم، گفت که در این مدت فاز اول بزرگراه شهیدبروجردی به طول ۳.۷کیلومتر به بهره‌برداری رسید و همچنين بهره‌برداری از ۱۸تقاطع غیرهمسطح نیز در دستورکار قرار گرفت. افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب- تندگویان و فاز دوم آن تا پایان سال از اقدامات مهمی است كه در راستای روان‌سازی‌ ترافیک و تسریع و تسهیل عبور و مرور شهروندان انجام مي‌شود.

عملکرد شهرداری  در  30‌ماه گذشته
 محمدخانی در ادامه به مهم‌ترین کارهای انجام شده در حوزه حمل‌ونقل هم اشاره و عنوان کرد: «انعقاد قرارداد 791دستگاه واگن، بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو در خطوط 6 و 7، تکمیل و بهره‌برداری از ۱۹کیلومتر خط متروي پرند، آغاز عملیات اجرایی خط10مترو و... ازجمله کارهایی هستند که در این دوره مدیریت شهری پیگیری و انجام شده است.» او گریزی هم به ناوگان اتوبوسرانی زد و تأکید کرد: «خرید ۲هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس از خودروسازان داخلی را در دستوركار داریم که به همین میزان اتوبوس برقی نیز خریداری شده و از ابتدای سال آینده وارد خطوط خواهند شد.»

خطوط 8، 9 و 11 مترو کلنگ‌زنی می‌شوند
 توسعه کمربند سبز تهران به میزان 2هزار هکتار و افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به میزان7500نفر و افتتاح بازارهای تره‌بار و... از دیگر اقدامات شهرداری تهران در این دوره است که محمدخانی به آنها اشاره کرد. سخنگوی شهرداری تهران در پایان هم خبر مهمی را رسانه‌ای کرد و گفت که پس از نیمه‌شعبان، کلنگ خطوط 8 ، 9 و 11 به زمین زده می‌شود و عملیات این خطوط اجرایی خواهد شد. عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری‌ به پرسش همشهری درخصوص اجرایی‌شدن تراموا به‌عنوان مد حمل‌و‌نقل انبوه‌بر هم چنین پاسخ داد: «2مسیر تراموا در شورای‌عالی ترافیک به تصویب رسیده است و اکنون به الزام قانونی تبدیل شده و شهرداری تهران موظف به انجام آن است. ترموایی که در تهران اجرایی می‌شود از نوع چرخ لاستیکی خواهد بود که هزینه بسیار کمی دارد اما از تکنولوژی روز دنیا برخوردار است و با توجه به انبوه‌بر بودن قطعا می‌تواند به جابه‌جایی مسافران کمک کند. امیدواریم با حمایت و همکاری شورای شهر تهران و کمیسیون حمل‌ونقل شورا در سال آینده شاهد اجرایی‌شدن یکی از خطوط تراموا باشیم.»

تاکسی‌های برقی بهار سال آینده می‌آیند
 ترافیک و آلودگی هوا دغدغه و مطالبه مردم است و فکر می‌کنیم راه‌حل دقیق و هوشمندانه برون‌رفت از این معضلات برقی‌سازی‌ ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که امسال با جدیت پیگیری شد. 50درصد بودجه1402 شهرداری تهران به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شد و سال آینده هم چنین رقمی پیش‌بینی شده است که امروز با حضور شهردار تهران در صحن شورا و بررسی بودجه‌1403 نهایی می‌شود. رویکرد و اقدامات انجام شده در راستای برقی‌سازی‌ ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این دوره مدیریت شهری در تاریخ بلدیه بی‌نظیر بوده است. قرارداد 2500 اتوبوس برقی و 150هزار موتور منعقد شده است و مراحل نهایی فرایند مالی قرارداد طی می‌شود. نخستین تاکسی‌های برقی، بهار سال آینده و اتوبوس‌های برقی هم تابستان1403 وارد ناوگان حمل‌ونقل می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید