• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61419
+
-

اولین جشنواره مد لباس کردی در سنندج

اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی ۵ تا ۱۰ مرداد ۹۸ در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور استان‌های کردنشین در سنندج برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: این جشنواره نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی سنندج است که با هدف صیانت از هویت ملی، تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایران برگزار می‌شود. 

 «سامان احمدی» با بیان این‌که فراخوان این جشنواره در بین استان‌های ایلام، آذربایجان‌غربی، خراسان شمالی، کرمانشاه و کردستان اعلام شده است، افزود: این جشنواره در بخش‌های رقابتی، نمایشگاه و پژوهش پیش‌بینی شده که بخش رقابتی جشنواره شامل طراحی لباس، طراحی دوخت، طراحی پارچه و بخش مد و لباس است. 

وی با بیان این‌که بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم‌های طراحی و لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید‌کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت‌های سنتی محلی است، اظهار کرد:‌ آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ تیر است و کار داوری اولیه و اعلام نتایج آثار راه‌یافته به جشنواره و نمایشگاه تا ۳۰ تیر اعلام می‌شود. زمان برگزاری نمایشگاه ۵ تا ۱۰ مرداد ۹۸ در محل برگزاری عمارت خسروآباد و مجتمع فرهنگی- هنری فجر سنندج پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید