• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186027
+
-

نکته بازی/ یعنی علیه فکری مصاحبه می‌کردی؟

رشید مظاهری که طی سال‌های اخیر تجارب ناکامی داشته، به‌تازگی به برخی از اشتباهاتش اعتراف کرده و از آن جمله گفته است: «اگر به عقب برگردم، علیه فرهاد مجیدی مصاحبه نمی‌کنم.» اشاره او به همان اظهارات عجیبی است که در بدو جدایی از استقلال و پیوستن به سپاهان انجام داد. مظاهری در آن زمان با کنایه گفته بود: «فوتبال یعنی همین. اصلا آدم لذت می‌برد. هی پاس، پاس، پاس...» هرچند این فرمول خیلی زود برای مظاهری تبدیل شد به «هی گل، گل، گل» و او آنقدر گل خورد که از سپاهان کنارش گذاشتند. حالا هم خوب است که رشید اشتباهش در این مورد را پذیرفته اما سؤال این است که یعنی اگر به گذشته برگردیم، مثلا همان حرف‌ها را علیه محمود فکری می‌زنی؟ بدبختانه اشتباهات شما یکی، دو تا نیست اخوی!

البته جز استقلال!
فوتبال ایران همیشه در بازه زمانی «نقل‌وانتقالات» قرار دارد؛ یعنی یا بازیکنان به‌طور رسمی در حال جابه‌جایی هستند، یا پنجره‌ها بسته شده، اما شایعات در این مورد ادامه دارد. مهم‌ترین دلیل این اتفاق هم آن است که فوتبال ما متن لاغر و حاشیه فربهی دارد؛ یعنی داخل زمین خبر چندانی نیست و همه بیرون زمین سرگرم هستند. در همین راستا شایعه شده یک باشگاه صنعتی با محمدحسین کنعانی‌زادگان مذاکره کرده و حاضر شده برای یک فصل بازی، 40میلیارد تومان به این بازیکن بپردازد. صحت و سقم این شایعه را نمی‌دانیم، اما جالب است که از قول کنعانی نوشته‌اند: «عاشق پرسپولیسم و فقط برای این تیم بازی می‌کنم.» خب البته جمله او یک «به جز استقلال» کم دارد، وگرنه آقای مثلا متعصب لیگ شانزدهم آبی‌پوش نمی‌شد و فورا «4» نشان نمی‌داد!

در جست‌وجوی فالوور
حواشی مربوط به محرومیت اخیر ساپینتو ادامه دارد و گروهی از استقلالی‌ها، مجازات مربی پرتغالی را برنمی‌تابند. در این میان یک مجری تلویزیونی به اسم پیمان طالبی هم استوری گذاشته و نوشته عده‌ای دنبال قهرمان کردن یک تیم خاص هستند. ما کاری به صحت و سقم این ادعا و جزئیات مربوط به پرونده ساپینتو نداریم، اما انصافا هر چه استوری و پست از اغلب مجریان صداوسیما در مورد فوتبال منتشر می‌شود، نتیجه‌ای جز افزایش بی‌احترامی و تشنج بین هواداران ندارد. اوضاع طوری است که انگار این دوستان عمدا دنبال ایجاد جنجال هستند تا فالوور جذب کنند؛ مثل همین بزرگوار که سابقه توهین به اسطوره‌های فوتبال ایران را هم دارد. کاش یکی از شروط استخدام مجری در تلویزیون این بود که از آنها تعهد بگیرند کلا در مورد فوتبال چیزی نگویند و ننویسند!




 

این خبر را به اشتراک بگذارید