• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187727
+
-

نکته بازی/ بین دو نیمه را هم حساب کردی؟

گزارش ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران به جواد خیابانی سپرده شد که طبیعتا نشان‌دهنده حسن‌سلیقه مدیران تلویزیون بود و ما از آنها ممنونیم! آقا جواد هم انصافا کم‌کاری نکرد و سنگ تمام گذاشت. جمله ماندگار او در این گزارش، حالا حالاها فراموش نخواهد شد؛ جایی که گفت: «این فینال 3تیم دارد. فقط پرسپولیس و سپاهان نیستند، استقلال هم در بازی هست!» خیابانی که امسال 3بازی را برای پرسپولیس گزارش کرده و سرخ‌ها در هر 3مسابقه بازنده شده‌اند، اواخر مسابقه هم یک برگ برنده دیگر رو کرد و گفت: «پرسپولیس تقریبا یک ساعت است دارد 10نفره بازی می‌کند.» این در حالی است که پریرا آخر نیمه اول اخراج شد و کل نیمه دوم هم قاعدتا 45دقیقه است؛ هرچند بعید نیست خیابانی بین دو نیمه را هم حساب کرده باشد!

خوب شد «معمولی» بود
سپاهان در تهران پیروزی بزرگی در برابر پرسپولیس به دست آورد و فرار بزرگی به سمت کسب عنوان قهرمانی داشت. طبیعی است که اعضای تیم اصفهانی باید از این پیروزی خوشحال باشند، با این حال اظهارنظر ژوزه مورایس در پایان بازی جالب توجه بود. سرمربی پرتغالی سپاهان گفت: «من چیزی برای جشن گرفتن نداشتم. این هم یک بازی معمولی بود مثل سایر مسابقات. ما در خانه حریف بودیم و به احترام آنها خوشحالی نکردم.» خب البته مورایس فقط داستان خودش را می‌گوید، چرا که کل تیم سپاهان بعد از این بازی سر از پا نمی‌شناختند و ورزشگاه آزادی را روی سرشان گذاشته بودند. امید نورافکن صحنه‌گردان شادی رختکن بود و پیام نیازمند هم گوشه زمین، خوشحالی بیرانوند در اصفهان را جبران کرد. اگر این یک بازی «معمولی» نبود می‌خواستید چه کار کنید؟

مسئولیت‌پذیر، فقط خرید خودت!
طبیعتا همه اهالی فوتبال و مخصوصا بازیکنان و مربیان پیشین تیم‌ها حق اظهارنظر در مورد عملکرد آنها را دارند. این قاعده شامل حمید درخشان هم می‌شود، حتی اگر او همیشه بدیهی‌ترین و واضح‌ترین جملات ممکن را به‌عنوان بحث کارشناسی به زبان بیاورد. با این حال این بخش از سخنان درخشان بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان ما را یاد یک موضوع قدیمی انداخت: «من نمی‌دانم این مهاجم برزیلی قبلا چه رزومه‌ای داشته اما در این چند بازی نتوانسته خودی نشان دهد. من از او چیزی ندیدم و نه‌تنها به‌عنوان یک مهاجم برزیلی گل نزد بلکه تیم را هم ۱۰نفره کرد. پریرا بازیکن بی‌مسئولیتی است.» یک نفر به حمیدخان بگوید مسئولیت‌پذیر فقط خرید برزیلی خودت در پرسپولیس؛ یعنی عالیجناب تادئو که همیشه خدا شکمش در آفساید بود!





 

این خبر را به اشتراک بگذارید