• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 12 مهر 1402
کد مطلب : 204699
+
-

نکته بازی/ حالا چرا شادی می‌کردی؟

پرسپولیس در حالی با یک گل موفق به شکست الدحیل قطر شد که بعد از به ثمر رسیدن این گل، در مورد زننده آن شبهاتی وجود داشت. روشن نبود ارسال امید عالیشاه به‌طور مستقیم وارد دروازه شده یا شهاب زاهدی روی آن تأثیر گذاشته است. هر دو بازیکن خوشحالی کردند که این موضوع حدس زدن را برای مخاطب دشوارتر می‌کرد. با این حال نهایتا تصاویر آهسته‌ای که از زوایای متعدد روی آنتن رفت، نشان داد توپ به پای شهاب زاهدی نخورده و گل باید به اسم عالیشاه ثبت شود؛ شبیه همان گلی که کاپیتان پرسپولیس در دربی جام‌حذفی به ثمر رساند. در چنین شرایطی نکته عجیب اما شادی کردن زاهدی بود. خب خودت که می‌دانستی توپ به پایت نخورده، چرا شادی می‌کردی؟ تصویر آهسته که پخش می‌شد به هر حال!

شما عجله کردی جواد جان!
انتشار فیلم وصله‌پینه کردن چمن ورزشگاه آزادی برای برگزاری بازی نساجی و الهلال، بازتاب‌های منفی زیادی داشت. آنچه این عکس‌العمل‌ها را به اوج رساند، کامنت طعنه‌آمیز نیمار، ستاره الهلال بود. بعد از آن، حتی بسیاری از مسئولان و رسانه‌های خودی هم به این موضوع پرداختند و چنین شکلی از کار را مایه آبروریزی دانستند. با این همه جواد خیابانی در تلویزیون به دفاع از ماجرا پرداخت و گفت: «آقای نیمار عجله کرد. بخشی از چمن که به این شکل ترمیم می‌شد، مربوط به پشت دروازه بود، نه وسط زمین که قرار است روی آن بازی انجام شود.» با این حال فیلم‌های متعدد دیگری که از زوایای مختلف بیرون آمد، نشان داد وسط زمین هم همین بساط وجود داشته است. توجیه نکن جوادجان؛ با این فرمول، هیچی درست نمی‌شود.

با عرض معذرت از بیرو!
اگر علیرضا بیرانوند از دستمان ناراحت نمی‌شود و دوباره فاز برنمی‌دارد که «همه باید از من حمایت کنند» و اینطور چیزها، باید عرض کنیم اصرار ایشان به حفظ توپ بیخودی و پرریسک در مقابل دروازه، در نهایت یک جای خیلی مهم، یک ضرر غیرقابل جبران به پرسپولیس خواهد زد. دروازه‌بان سرخپوشان که اصرار زیادی برای به رخ کشیدن مراتب خونسردی و هنر بازی با توپ خود دارد، این بار هم مقابل الدحیل قطر توپ را زیادی زیر پا نگه داشت و آنقدر در رد کردن آن تأخیر داشت که توپ به پای بازیکن حریف خورد و چیزی نمانده بود پرسپولیس یک گل مفت بخورد. چنین گلی می‌توانست شب باشکوه قرمزها را خراب کند و حتی احتمال صعود از مرحله گروهی را هم به‌شدت کاهش بدهد. نکن از این کارها استاد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید