• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 26 اسفند 1397
کد مطلب : 51116
+
-

صدای پای بهار

این روزها هرجا که پا می‌گذارید، زندگی جاری است، مردم بوی عید را شنیده‌اند

صدای پای بهار

با وجود همه مشکلات اقتصادی در سال جاری، این روزها بازار استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام رنگ و بوی نوروزی به خود گرفته است. 

به گزارش همشهری، مردم در روزهای پایانی سال 97 و پس از خانه‌تکانی‌، با حضور در بازارهای شهر، به خرید اقلام نوروزی مورد نیاز خود می‌پردازند. اگرچه بسیاری از فروشندگان معتقدند که مردم امسال بیشتر بازارگردی می‌کنند و قیمت می‌پرسند تا خرید اما همین موضوع باعث شده است بازارها در آستانه عید، با حضور مردم صفای دیگری پیدا کند. 

خرید لباس‌ برای کودکان در این روزها بیش از هر خرید دیگری به چشم می‌آید و خانواده‌ها سعی دارند امسال هم فرزندان خود را برای پیشواز عید نوروز، نونوار کنند. در این میان بازار دست‌فروشان که می‌توانند با قیمت پایین‌تری اقلام خود را عرضه کنند، داغ‌تر از واحدهای صنفی است.

حضور فروشندگان سبزه، ماهی قرمز و گل‌های سنبل و اقلام هفت‌سین خیابان‌های استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام را رنگا‌رنگ کرده است. 

در عین حال مردم برای خرید اقلامی مانند میوه و مواد پروتئینی به اطلاعیه‌های دولتی در خصوص توزیع این اقلام، توجه دارند. توزیع تدریجی میوه‌های تنظیم بازاری شب عید از 24 اسفند در سطح کشور آغاز شده است. ۸۰ تن سیب و پرتقال تنظیم بازاری با قیمت مصوب به‌تدریج تا یک ماه در مراکز میوه و تره‌بار کشور توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در مجموع ۶ هزار مرکز میوه و تره‌بار در کشور و ۳۰۰ مرکز در استان تهران برای توزیع میوه‌ها در نظر گرفته شده است. ۱۰ هزار تن سیب و پرتقال نیز به صورت ذخیره در سردخانه‌ها برای جبران هر گونه کمبود در استان‌های مختلف در نظر گرفته شده است. قیمت این میوه‌ها در هر استان ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

گفتنی است، توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب دولتی در خوزستان از  امروز (26 اسفند) آغاز می‌شود. همچنین مسئولان هر 3 استان خوزستان، لرستان و ایلام از ادامه توزیع گوشت قرمز و مرغ به قیمت‌های دولتی در این استان‌ها خبر داده‌اند تا مردم با آرامش بیشتری به استقبال نوروز بروند.  

این روزها هرجا که پا می‌گذارید، زندگی جاری است. مردم بوی عید را شنیده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید