• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 30 فروردین 1403
کد مطلب : 222756
+
-

بهار به بازارگل‌ها رسید

گزارشی از فعالیت بازارهای گل در فروردین امسال

در شهر
بهار به بازارگل‌ها رسید

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

بهار که می‌شود تهرانی‌ها به تکاپوی خریدن گل و گیاه و نهال می‌افتند. هرجای شهر که می‌روی باغچه‌ها پر از گل و نهال است و پشت پنجره‌ها گلدان تازه‌ای جا خوش کرده است. این روزها از کنار هر بازار گلی که عبور می‌کنی، جمعیت خندان و شادی از شهروندان را می‌بینی که در حال خرید گل و گیاه‌ هستند. اگر شما هم خواستید این روزها سری به این بازارها بزنید گزارش زیر را بخوانید.  رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران درباره فروش فصل بهار به همشهری می‌گوید: «الان گیاهان ریشه‌ای و آپارتمانی فروش بیشتری نسبت به شاخه‌ گل دارد. مردم می‌خواهند گلدان سرسبزی در آپارتمان یا محل کار خود داشته باشند و برای همین هم این نوع محصولات فروش بیشتری پیدا کرده است.» اکبر شاهرخی با تأکید براینکه بازار پس از عید هنوز شکل نگرفته است و نمی‌توان دقیقا میزان فروش را مشخص کرد، می‌افزاید: «بعضی از گل‌ها که در گذشته رایج بود اما برای مدت طولانی طرفدار نداشت و کمتر دیده می‌شد دوباره متقاضی دارد و برای مصرف آپارتمانی تولید می‌شود. گل‌ها و بوته‌هایی که در باغچه‌ها کاشته می‌شوند هم مشتری پیدا کرده‌اند. بعضی شهروندان نیز در حیاط خانه‌شان نهال‌های مثمر و درختانی مانند خرمالو می‌کارند.» شاهرخی می‌افزاید: «در گذشته مهم‌ترین نوع عرضه گل و گیاه مغازه‌های سطح شهر بود اما حالا فروش اینترنتی به سرعت رشد کرده و حتی برخی اپلیکیشن‌ها که کاربرد دیگری داشتند هم بخشی برای فروش آنلاین گل ایجاد کرده‌اند.»

بازار گل محلاتی
این بازار گل یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازار‌های گل تهران است که در حاشیه شرقی شهر قرار دارد و مراجعه شهروندان با خودروی شخصی به آنجا زیاد است. ساعت کاری بازار محلاتی از صبح زود با روشن شدن هوا شروع می‌شود و تا ظهر به پایان می‌رسد. اما در ایام خاص و اعیاد تا نزدیک عصر باز است. روبه‌روی این بازار گل، بازار دیگری هم هست که تا ساعت‌9‌شب باز است.
 نشانی: بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده

بازار گل امام رضاع(خاوران)
این بازار عمده‌فروشی است و بسیاری از گلفروشان برای تامین اجناس مغازه‌های خود به اینجا می‌آیند. در این بازار انواع خاک، بذر، کود، درخت، درختچه، لوازم باغبانی، گل و گلدان و وسایل تزئینی یافت می‌شود. کار این بازار از صبح‌زود شروع می‌شود و قبل از ظهر به پایان می‌رسد.
نشانی: تهران، اتوبان امام رضا(ع)، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران

بازار گل شهید فکوری
شاید خیلی از کسانی که هر روز بین تهران و کرج در رفت‌وآمد هستند از وجود بازار گل شهید فکوری در ابتدای جاده مخصوص کرج بی‌خبر باشند. نزدیک بودن این بازار به میدان آزادی باعث شده که دسترسی پیاده به آن ممکن باشد. مزیت این بازار در ساعت کاری طولانی‌تر آن است که تا شب هم ادامه پیدا می‌کند.
نشانی: غرب میدان آزادی. ابتدای بزرگراه لشگری، جنب شهرک شهید فکوری

بازار گل شهید لشگری
انواع گل و گیاه آپارتمانی، گل‌های تزئینی، درختچه‌های بنسای، سبد گل، دسته گل، تاج گل و انواع گلدان و خاک و کود در این بازار غرب تهران عرضه می‌شود. این بازار از صبح تا شب دایر است و بخشی از آن شامل امکانات رفاهی برای مراجعه‌کنندگان است.
نشانی: کیلومتر۸ اتوبان شهید لشگری، جنب پارس خودرو، روبه‌روی بانک ملت


 

این خبر را به اشتراک بگذارید